تحقیق مهدی و نهضت عدالت خواهی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تحقیق مهدی و نهضت عدالت خواهی دارای ۲۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق مهدی و نهضت عدالت خواهی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق مهدی و نهضت عدالت خواهی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق مهدی و نهضت عدالت خواهی :

مـشـخـصـات فـایـل

مـوضـوع تـحـقـیـق : مهدی و نهضت عدالت خواهی
فـرمـت فـایـل : Word ( قابل ویرایش )
تـعداد صـفـحـات : ۲۶
قابل ارائه و مناسب بعنوان تحقیق کلاسی

بـخـشـی از مـتـن ایـن تـحـقـیـق :

مقدمه
اینک افق را بنگرید خورشید طالع می‌شود تاریکی‌ها را می‌شکافد و شوکت و سطوت خویش را بر همه جا می‌گستراند ، سپاه فرشتگان در پیش د.ش به تعظیم ایستاده ، چشم بر فرمان، در پیشاپیش آنان جبرئیل امین دست ادب بر سینه‌ داراد تا با اذن خدای جلیل فریاد بردارد و از کران تا کران بانگ خویش را بگسترد که ای مردمان ! گوش فرا دارید و بهوش باشید :
« حق آمد و باطل نابود شد » . آری در طلیعه آن روز دو خورشید طلوع می‌کند : خورشید منظومه از شرق و خورشید مهدوی از غرب ، با یاران و همرزمان خویش در کنار یکتا معبد توحید ، کعبه مقدس .
آری فرزند مولود کعبه قیام الهی را از این جا به جهانیان اعلام می‌دارد . زمان و زمین در انتظار این لحظه پی شکیب بودند ، شبها و روزهای بی‌شماری گذشته بود که ناگهان فرمان پروردگار رسید ، اینک او می‌آید ، همه جارا آذین بندید ، سر تا پا گوش شوید تا بشنوید که صاحب زمانه چه می‌گوید : او وعده خداست و وعده خداوند حق است . اکنون اگر نیک بنگرید خواهید دید که گلبرگها از خوشحالی شکفته‌اند و بر روی خورشید لبخند می‌زنند . آنان در انتظار این زمان لحظه شماری می‌کردند و در تب و تاب بودند . گلهای چند نیز پیش از شکوفایی این نوگلان پژمردند و چشمشان بر چشمه خورشید نیفتاد . راستی تا آن زمان که خورشید بدمد چگونه باید زندگی را گرمی بخشید بهتر آن که یاد خورشید را لحظه به لحظه در سینه‌ها‌مان زنده بداریم تا فروغش روحمان را گرمی بخشد که فرموده‌اند :
« شبانه‌روز در انتظار ظهور صاحب الامر خود باشید » . خورشید را باید پاس داشت و از نور وگرمیش سخن گفت و او را شناخت و شناساند و تا سرزدنش با تمامی موجود فریاد کنیم : که در انتظار طلوع نشسته‌ایم . چه بهتر که به فرموده پیامبر بزرگوار در حدیث ثقلین این شناخت را از سخن خداوند متعال و کلام دربار پاکان از آل محمد برگیریم .
آرمان قیام و انقلاب مهدی ( ع ) یک فلسفه بزرگ اجتماعی اسلامی است ، این آرمان بزرگ گذشته از این که الهام بخش ایده و راه‌گشای به سوی آینده است ، آینده بسیار مناسبی است برای شناخت آرمانهای اسلامی این نوید ، ارکان و عناصر مختلفی دارد کهن برخی فلسفی وجهانی است و جزئی از جها بینی اسلامی است ، برخی فرهنگی و تربیتی است ، برخی سیاسی است ، برخی اقتصادی است ، برخی اجتماعی است و برخی انسانی ، یا انسانی ـ طبیعی است . سومین بخش از زندگی امام زمان را دوران غیبت کبری تشکیل می‌دهد . پس از آنکه شیعه با مسأله غیبت امام عصر ما شد و زمینه غیبت دراز مدت فراهم آمد ، امام ( ع ) از نظرها ناپدید شد و دوران فراغ ظاهری شیعیان از امام ( ع ) آغاز گشت . ابتدای این بخش از زندگی حضرت ، با فوت آفرین نصیر از سفرای چهارگانه شروع شد و پایان آن را کسی جز پروردگار آگاه نیست . از آنجا که تجزیه طولانی امامت در پیش روی بود و بیم آن می‌رفت که حضور عادی امام در میان مردم به شهادت وی بینجامد و در نتیجه امامت و رهبری ، کد رمز تحرک و حیات شیعه است ، در اهدافش ناکام بماند ، این غیبت طولانی آغاز شده تا امام زمان ( ع ) به عنوان محور ومصدر اول باقی بماند و روزی به رهبری او ، دین حق ، جهان گستر و فراگیر گردد . به این علت و علتهای دیگری که در فلسفه غیبت نهفته است ، حجت خدا در پشت پرده غیبت قرار گرفت و خورشید گونه از پس ابرها ، نورافشانی خواهد کرد …

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.