بررسی اثر غیر فعال کردن شیمیایی بر خوردگی یک نوع آلیاژ کروم کبالت دندانی: مطالعات میکروسکوپی و آنالیز سطح


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
9 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی اثر غیر فعال کردن شیمیایی بر خوردگی یک نوع آلیاژ کروم کبالت دندانی: مطالعات میکروسکوپی و آنالیز سطح دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی اثر غیر فعال کردن شیمیایی بر خوردگی یک نوع آلیاژ کروم کبالت دندانی: مطالعات میکروسکوپی و آنالیز سطح  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی اثر غیر فعال کردن شیمیایی بر خوردگی یک نوع آلیاژ کروم کبالت دندانی: مطالعات میکروسکوپی و آنالیز سطح،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی اثر غیر فعال کردن شیمیایی بر خوردگی یک نوع آلیاژ کروم کبالت دندانی: مطالعات میکروسکوپی و آنالیز سطح :

خلاصه:
سابقه و هدف: یکی از عوامل مهم در زیست سازگاری خاصیت مقاومت به خوردگی آلیاژهای دندانی است. هدف این مطالعه، بررسی تغییر رفتار خوردگی آلیاژ کروم کبالت پس از پسیو کردن شیمیایی بود.
مواد و روش ها: در این مطالعه تجربی بر اساس استاندارد ADA97 تعداد ۲۰ نمونه از آلیاژ Flexicast تهیه شد و تا رسیدن به سطح آینه ای صیقل کاری شد. به منظور پسیو کردن، نمونه ها به مدت ۲۴ ساعت در محلول الکترولیتی سولفات سدیم در دمای اتاق غوطه ور شدند سری دوم نمونه ها رویین نشدند. نمونه ها ی پسیو شده و پسیو نشده قبل از خوردگی، توسط میکروسکوپ الکترونی روبشی FESEM و آنالیز طیف سنجی EDX بررسی شدند. تمام نمونه در محلول نمک طعام به مدت ۴ هفته غوطه شدند و در فواصل یک هفته، سطح آنها بررسی شد. جهت بررسی نتایج با استفاده از نرم افزار spss17 از آزمون کروسکال والیس و من ویتنی استفاده شد.
یافته ها: نمونه های پسیو شده مقاومت به خوردگی بالاتری نسبت به پسیو نشده دارا بوده و در همه نمونه ها خوردگی از نوع حفره دار شدن بود. آزمون کروسکال والیس اختلاف معنی داری در دو گروه نشان داد. آزمون من ویتنی مشخص کرد که یونهای کبالت ، کروم و اکسیژن اختلاف آماری معنی داری در دو گروه دارند. (۰/۰۵>P)
نتیجه گیری: میزان خوردگی و تشکیل حفرات با عملیات سطحی رویین کردن بطور چشم گیری کاهش یافت.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.