اثربخشی مدل طراحی آموزشی ۵E بر تفکر انتقادی دانشجویان در درس روان شناسی تربیتی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 اثربخشی مدل طراحی آموزشی ۵E بر تفکر انتقادی دانشجویان در درس روان شناسی تربیتی دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد اثربخشی مدل طراحی آموزشی ۵E بر تفکر انتقادی دانشجویان در درس روان شناسی تربیتی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اثربخشی مدل طراحی آموزشی ۵E بر تفکر انتقادی دانشجویان در درس روان شناسی تربیتی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن اثربخشی مدل طراحی آموزشی ۵E بر تفکر انتقادی دانشجویان در درس روان شناسی تربیتی :

تعداد صفحات : ۱۴

مقدمه: گسترش تفکر انتقادی یکی از مهم ترین اهداف تعلیم و تربیت در عصر فناوری است. هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر مدل طراحی آموزشی ۵E بر تفکر انتقادی دانشجویان در درس روان شناسی تربیتی بود. مواد و روش ها: پژوهش حاضر، از نوع شبه آزمایشی است. جامعه آماری پژوهش را کلیه دانشجویان کارشناسی دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه خوارزمی در سال تحصیلی ۹۱-۹۰ (۱۱۲۳ نفر) تشکیل می دادند. روش نمونه گیری از نوع نمونه گیری در دسترس بود. حجم نمونه، ۳۶ نفر و در هر گروه ۱۸ بود. ابزار گردآوری داده ها، آزمون تفکر انتقادی کالیفرنیا فرم ب بود که پایایی آن با محاسبه از روش کودر-ریچاردسون ۶۸% به دست آمد و روایی آن توسط متخصصان تأیید گردید.پرسش نامه کالیفرنیا فرم ب، به عنوان پیش آزمون در هر دو گروه اجرا شد. سپس گروه آزمایش به مدت ۷ هفته با مدل طراحی آموزشی ۵E و گروه کنترل در همان مدت با روش سخنرانی آموزش دیدند. سپس آزمون تفکر انتقادی برای دو گروه اجرا شد و داده ها با استفاده از آزمون تحلیل کوواریانس به کمک نرم افزار SPSS نسخه ۱۹ ، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.نتایج: نتایج نشان داد میزان تفکر انتقادی گروهی که با مدل طراحی آموزشی ۵E آموزش دیدند نسبت به گروهی که با روش سنتی آموزش دیدند، بیشتر بود (P<0/001). همچنین مهارت های تحلیل، استنباط، ارزشیابی، استدلال استقرایی و استدلال قیاسی در گروه مدل طراحی آموزشی 5E به طور معناداری بیشتر از گروه گواه بوده است.نتیجه گیری: در مجموع، می توان نتیجه گرفت که مدل های طراحی آموزشی، منبعث از نظریه ساختن گرایی و همچنین مدل مدل طراحی آموزشی 5E تسهیل کننده تفکر انتقادی و یادگیری در آموزش هستند.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.