پاورپوینت قوم نوح علیه‌السلام


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
6 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت قوم نوح علیه‌السلام دارای ۲۸ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت قوم نوح علیه‌السلام،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت قوم نوح علیه‌السلام :

قوم نوح

حضرت نوح (علیه‌السلام) اولین پیغمبر اولواالعزم است که خداى عزوجل او را با کتاب و شریعت فرستاده است، بنابراین کتاب او اولین کتاب آسمانى است. آن جناب ۹۵۰ سال مشغول دعوت قوم خود بوده؛ ولى قوم او جز به استهزاء و نسبت جنون به او دادن عکس‌العملى از خود نشان ندادند تا آن‌که در آخر از پروردگار خود یارى طلبید. نوح پس از امر الهی و با تأیید و تسدید خداوند، مشغول ساخت کشتى شد و پس از اتمام، امر خداى تعالى مبنى بر نزول عذاب و طوفان سهمگین صادر شد و به جز افرادى که مقدر شده بود، همگی هلاک شدند.

فهرست مندرجات

۱ – حضرت نوح در قرآن
۲ – دین و نسب
۳ – ولادت و مرکز بعثت
۴ – وجه تسمیه نوح
۵ – حدیثی از امام صادق
۶ – لجاجت و گستاخی قوم نوح
۶.۱ – سخن خداوند متعال
۶.۲ – سخن اشراف کافر قوم نوح
۶.۳ – پاسخ نوح به کافران
۷ – دعوت‌های منطقی حضرت نوح
۷.۱ – برنامه‌های گوناگون نوح
۸ – پانویس
۹ – منبع

حضرت نوح در قرآن

نام حضرت نوح (به مدت نبوت او که ۹۵۰ سال بوده، در آیه ۱۴ سوره عنکبوت تصریح شده است.) ۴۳ بار در قرآن آمده و یک سوره به نام او اختصاص داده شده است.

دین و نسب

او نخستین پیامبر اولوالعزم است که دارای شریعت و کتاب مستقل بود و سلسله نسب او با هشت یا ده واسطه به [[حضرت آدم
|حضرت آدم (علیه‌السلام)]] می‌رسد.

ولادت و مرکز بعثت

حضرت نوح ۱۶۴۲ سال بعد از هبوط آدم (علیه‌السلام) از بهشت به زمین، چشم به جهان گشود. ۹۵۰ سال پیامبری کرد (به مدت نبوت او که ۹۵۰ سال بوده، در آیه ۱۴ سوره عنکبوت تصریح شده است.) و مرکز بعثت و دعوت او در شامات و فلسطین و عراق بوده است.

وجه تسمیه نوح

نام اصلی او عبدالجبّار، عبدالاعلی و… بود، و بر اثر گریه و نوحه فراوان از خوف خدا، «نوح» خوانده شد.

حدیثی از امام صادق

از امام صادق (علیه‌السلام) نقل شده که فرمودند: «نوح (علیه‌السلام) ۲۵۰۰ سال عمر کرد که ۸۵۰ سال آن قبل از پیامبری و ۹۵۰ سال بعد از رسالت بود که به دعوت مردم اشتغال داشت، و ۲۰۰ سال به دور از مردم به کار کشتی‌سازی پرداخت و پس از ماجرای طوفان ۵۰۰ سال زندگی کرد».

[۱] مجلسی، محمدباقر، بحار الانوار، ج۱۱، ص۲۸۵.

[۲] شیخ صدوق، محمد بن علی، امالی، ص۶۰۲.

با این توضیح، نظر شما را به پاره‌ای از فراز و نشیب‌های زندگی حضرت نوح (علیه‌السلام) جلب می‌کنیم:

لجاجت و گستاخی قوم نوح

نوح (علیه‌السلام) زمانی به پیامبری مبعوث شد که مردم عصرش غرق در بت‌پرستی، خرافات، فساد و بیهوده‌گرایی بودند. آنها در حفظ عادات و رسوم باطل خود، بسیار لجاجت و پافشاری می‌کردند. و به قدری در عقیده آلوده خود ایستادگی داشتند که حاضر بودند بمیرند، ولی از عقیده سخیف خود دست برندارند.
آنها لجاجت را به جایی رساندند که دست فرزندان خود را گرفته و نزد نوح (علیه‌السلام) می‌آوردند و به آنها سفارش می‌کردند که: «مبادا سخنان این پیرمرد را گوش کنید و این پیر شما را فریب دهد». نه‌تنها یک گروه این کار را می‌کردند، بلکه این کار همه آنها بود

[۳] عمادزاده، حسین، تاریخ انبیاء، ص۲۰۱.

و آن را به عنوان دفاع از حریم بت‌پرستی و تقرب به پیشگاه بت‌ها و تحصیل پاداش از درگاه آنها انجام می‌دادند.
بعضی نیز دست پسر خود را گرفته و کنار نوح (علیه‌السلام) می‌آوردند و خطاب به فرزند خود می‌گفتند: «پسرم! اگر بعد از من باقی ماندی، هرگز از این دیوانه پیروی نکن».

[۴] مجلسی، محمدباقر، بحار الانوار، ج۱۱، ص۲۸۷.

و بعضی دیگر از آن قوم نادان و لجوج، دست فرزند خود را گرفته و نزد نوح (علیه‌السلام) می‌آوردند و چهره نوح (علیه‌السلام) را به او نشان می‌دادند و به او چنین می‌گفتند:
«از این مرد بترس، مبادا تو را گمراه کند. این وصیتی است که پدرم به من کرده و من اکنون همان سفارش پدرم را به تو توصیه می‌کنم» (تا حق وصیت و خیرخواهی را ادا کرده باشم).

[۵] طبرسی، فضل بن حسن، تفسیر مجمع البیان، ج۱۰، ص۳۶۱.

سخن خداوند متعال

آنها گستاخی و غرور را به جایی رساندند که قرآن می‌فرماید:

«جَعَلُوا اَصابِعَهُمْ فِی آذانِهِمْ وَ اسْتَغْشَوْا ثِیابَهُمْ وَ اَصَرُّوا وَ اسْتَکْبَرُوا اسْتِکْباراً؛ آنها در برابر دعوت نوح (علیه‌السلام) (به چهار طریق مقابله می‌کردند:) ۱. انگشتان خود را در گوش‌هایشان قرار دادند؛ ۲. لباس‌هایشان را بر خود پیچیدند و بر سر خود افکندند (تا امواج صدای نوح (علیه‌السلام) به گوش آنها نرسد)؛ ۳. در کفر خود، اصرار و لجاجت نم

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.