پاورپوینت غیبت در انبیا و پیشوایان گذشته


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
4 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت غیبت در انبیا و پیشوایان گذشته دارای ۴۰ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت غیبت در انبیا و پیشوایان گذشته،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت غیبت در انبیا و پیشوایان گذشته :

غیبت در انبیاء و پیشوایان گذشته

مساله غیبت مختص به امام عصر (ارواحنا فداه) نبوده است، بلکه طبق بیان قرآن کریم و روایات فراوان تعدادی از پیشوایان گذشته نیز، از آن جمله: صالح، یونس، موسی، عیسی، خضر(علیهم‌السلام) و… به عللی و جهاتی غیبت اختیار کرده، و از انظار مردم پنهان می‌شدند.

فهرست مندرجات

۱ – غیبت امام زمان
۲ – غیبتهای پیشوایان گذشته
۲.۱ – حضرت خضر
۲.۲ – غیبت حضرت موسی
۲.۳ – داستان حضرت یونس
۲.۴ – غیبت حضرت عیسی
۲.۵ – غیبت حضرت صالح
۲.۶ – غیبت لاوی بن برخیا
۲.۷ – غیبت ذوالقرنین
۲.۸ – نتیجه
۳ – پانویس
۴ – منبع

غیبت امام زمان

ابوبصیر می‌گوید: از امام صادق (علیه‌السّلام) شنیدم که می‌فرمود (ان سنن الانبیاء (علیهم‌السّلام) بما وقع بهم من الغیبات حادثه فی القائم منا اهل البیت، حذو النعل بالنعل و بالقذّه، قال ابو بصیر فقلت: یابن رسول الله، و من القائم منکم اهل البیت؟ فقال: یا ابا بصیر، هو الخامس من ولد ابنی موسی، ذلک ابن سیده الاماء یغیب غیبه یرتاب فیها المبطلون، ثم یظهره الله عزّوجلّ فیفتح الله علی یده مشارق الارض و مغاربها، و ینزل روح الله عیسی ابن مریم (علیه‌السّلام) فیصلی خلفه، و تشرق الارض بنور ربّها، ولا تبقی فی الارض بقعه عبد فیها غیر الله عزّوجلّ الاّ عبدالله فیها و یکون الدین کلّه لله ولو کره المشرکون)):

[۱] علامه مجلسی، محمدباقر، بحارالانوار، ج۵۱، ص۱۴۶، باب ۶، ح۱۴، طهران، المکتبه الاسلامیه، ۱۳۸۴ ه.

[۲] شیخ صدوق، محمدبن علی، کمال الدین و تمام النعمه، ج۲، ص۳۴۵، باب ۳۳، ح۳۱، صححه و علق علیه علی اکبر الغفاری (مؤسسه النشر الاسلامی‌التابعه لجماعه المدرسین بقم المشرفه، ۱۴۰۵ ه ق، ۱۳۶۲ ه ش.

تمام غیبتهای پیامبران در زندگی قائم ما اهلبیت نیز مو به مو جاری است می‌گوید: عرض کردم، آیا قائم از شما اهلبیت است؟ حضرت فرمود: ‌ای ابو بصیر او پنجمین فرزندم پسرم موسی کاظم (علیه‌السّلام) و فرزند بانوی کنیزان عالم است. غیبتش چندان طولانی گردد که اهل باطل دچار تردید شوند، سپس خداوند او را ظاهر کرده و شرق و غرب جهان را به دست او بگشاید، و عیسی بن مریم از آسمان فرود آید و پشت سر او نماز گذارد، زمین با نور خداوند منور گردد، و جایی در روی زمین نمی‌ماند که در آن غیر از خداوند (عزّوجلّ) پرستش شود، همه ادیان باطل از میان برود، و فقط دین خدا می‌ماند، هر چند مشرکین نپسندند!

غیبتهای پیشوایان گذشته

حضرت خضر

به تصریح قرآن کریم حضرت موسی قبل از دور، غیبش با او آشنا شده، از علم او بهرمند می‌شد، او با اینکه از دیدگان پنهان بود هرگز از حوادث و اوضاع زمان غفلت نداشت. و روی ولایت و اختیاراتی که از جانب خدا به او داده شده بود در اموال و نفوس تصرّف می‌کرد و اوضاع را طبق مصالحی رهبری می‌نمود.
داستان وی با حضرت موسی (علیه‌السّلام) در قرآن (ایات ۵۹ تا ۸۲ کهف)

[۳] کهف/سوره۱۸، آیه۵۹.

[۴] کهف/سوره۱۸، آیه۸۲.

ذکر شده است.

غیبت حضرت موسی

طبق تصریح قرآن حضرت موسی چهل روز تمام از بنی اسرائیل دوری گزید.

[۵] بقره/سوره۲، آیه۵۱.

[۶] اعراف/سوره۷، آیه۱۴۲.

تا اینکه این مدت سپری شد و دوباره به سوی قومش برگشت.

داستان حضرت یونس

وقتی قوم او بر مخالفت خود افزودند و او را سرزنش کردند، حضرت یونس (علیه‌السّلام) از میان آنها بیرون رفت به طوری که هیچ کس نمی‌دانست او کجاست!
طبق تصریح قرآن کریم حضرت یونس مدتی در شکم ماهی محبوس و از دیدگان امت خود پنهان بود (داستان حضرت یونس در سوره‌ی انبیاء، آیهی ۸۷

[۷] انبیاء/سوره۲۱، آیه۸۷.

و صافات، آیه‌ی ۱۴۰

[۸] صافات/سوره۳۷، آیه۱۴۰.

به بعد آمده است.)
خداوند او را به جهت مصلحتی در شکم ماهی زنده نگه داشت. سپس او را بیرون آورده و سالم به سوی قومش باز گردانید!

غیبت حضرت عیسی

یهود و نصاری بر کشته شدن وی اتفاق دارند، اما خداوند می‌فرماید: وقولهم انا قتلنا المسیح عیسی ابن مریم رسول الله و ما قتلوه و ما صلبوه ولکن شبّه لهم و انّ الّذین اختلفوا فیه لفی شکّ منه ما لهم به من علم الاّ اتّباع الظّنّ و ما قتلوه یقیناً. بل رفعه الله الیه و کان الله عزیزاً حکیما. ً

[۹] نساء/سوره۴، آیه۱۵۶.

و گفتارشان که ما مسیح عیسی بن مریم پیامبر خدا را کشتیم در حالی که نه او را کشتند و نه بدار آویختند، لکن امر بر آنها مشتبه شد و کسانی که در مورد (قتل) او اختلاف کردند از آن در شک هستند و علم به آن ندارند و تنها از گمان پیروی می‌کنند و قطعاً او را نکشتند.
عیسی بن مریم هم اکنون زنده و غایب است و طبق روایات در زمان ظهور مهدی روحی فداه از آسمان به زمین فرود می‌آید. چنانکه رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) فرمود: “یلتفت المهدیّ و قد نزل عیسی بن مریم کانما یقطرمن شعره الماء فیقول المهدی: تقدّم صلّ بالنّاس فیقول عیسی: اقیمت الصّلوه لک، فیصلّی خلف رجل من ولدی

[۱۰] شافعی، یوسف بن عبدالعزیز، عقد الدّرر فی اخبار المنتظر، ص۳۸، تحقیق عبدالفتاح محمد الحلو، تعلیق علی نظری منفرد، (قم، انتشارات نصایح، المطعبه الاولی، ۱۴۱۶ هـ ق.

یعنی مهدی متوجه می‌شود که عیسی فرزند مریم از آسمان فرود آمده و گوئی از موهای سر و صورتش آب می‌ریزد، مهدی روحی فداه به او می‌گوید: جلو بایست و با مردم نماز بخوان، حضرت عیسی (علیه‌السّلام) می‌گوید: نماز باید به وسیله شما اقامه شود، پس عیسی پشت سر مردی از فرزندان من ایستاده و نماز می‌خواند.

غیبت حضرت صالح

حضرت صالح از پیامبران عظیم‌الشان است و نام مبارکش ۹ بار در قرآن آمده و از حیث زمان بعد از نوح و قبل از ابراهیم (علیه‌السّلام) بوده است.
حضرت صالح بر قوم ثمود که مردمی‌ بت‌پرست بودند مبعوث شد. ایشان مدتی از نظر قومش غایب شد، صالح در روز غیبت مردی کامل و دارای شکمی‌ هموار و‌اندامی‌ زیبا، و محاسنی انبوه، و گونه‌های کم گوشت، میانه بالا و متوسط القامه بود، پس از غیبت چون به سوی قوم بازگشت تغییر کرده بود و او را نشناختند. و در موقع بازگشت وی، قومش سه دسته شدند:
صالح گفت: من همان صالح هستم که ناقه را برای شما آوردم، گفتند درست می‌گویی منظور ما نیز پرسش از همین مطلب بود، ولی بگو بدانیم ناقه چه علائمی‌داشت؟!
صالح گفت: علامت ناقه این بود که یک روز برای خورد

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.