پاورپوینت حرم حضرت مسلم بن عقیل


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
9 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت حرم حضرت مسلم بن عقیل دارای ۱۷ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت حرم حضرت مسلم بن عقیل،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت حرم حضرت مسلم بن عقیل :

مسلم بن عقیل (مرقد)

‌مرقد مسلم بن عقیل، بیرون ضلع شرقی مسجد کوفه در کوفه قرار دارد. در حال حاضر، بارگاه و صحن مخصوصی برای آن بنا گردیده و به مسجد کوفه متصل شده است. ورود به آن نیز از طریق صحن و شبستان مسجد، امکان‌پذیر است.

فهرست مندرجات

۱ – معرفی مسلم بن عقیل
۲ – معرفی اجمالی مرقد
۲.۱ – ضریح
۲.۲ – بازسازی بارگاه
۳ – پانویس
۴ – منبع

معرفی مسلم بن عقیل

مسلم، فرزند عقیل بن ابی‌طالب، پسرعمو و سفیر گرامی امام حسین (علیه‌السّلام) به کوفه بود. پدرش عقیل، برادر امیرمؤمنان (علیه‌السّلام) و دومین فرزند ابوطالب و از داناترین مردم قریش به تاریخ و انساب آنان بود. او پس از صلح حدیبیه، به پیامبر اسلام (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) ایمان آورد و به مدینه هجرت کرد و همراه برادرش، جعفر طیار، در غزوه موته و سپس در غزوه حنین شرکت نمود. او در سال ۶۰ ه. ق، در مدینه منوره درگذشت‌

[۱] زرکلی، خیرالدین، الاعلام، ج۴، ص۲۴۲.

و قبر وی تاکنون در قبرستان بقیع، باقی است.
درباره جزئیات زندگی مسلم بن عقیل تا پیش از رفتن او به کوفه، به عنوان سفیر امام حسین (علیه‌السّلام) ، آگاهی‌های زیادی نداریم. نقل است که مادر وی، یک ام ولد به نام «علیه» بود که عقیل او را از شام، خریداری کرد.

[۲] ابوالفرج اصفهانی، علی بن حسین، مقاتل الطالبیین، ص۸۶.

مسلم با رقیه، دختر امام علی (علیه‌السّلام) ، ازدواج کرد که حاصل آن، سه فرزند به نام‌های عبدالله، علی و محمد بود.

[۳] زبیری، مصعب بن عبدالله، نسب قریش، ص۴۵.

دو تن از فرزندان مسلم در روز عاشورا، کنار امام حسین (علیه‌السّلام) به شهادت رسیدند. یکی از این دو، عبدالله بن مسلم بود که مادرش رقیه، دختر امام علی (علیه‌السّلام) بود که عمرو بن صبیح او را به شهادت رسانید.

[۴] ابوالفرج اصفهانی، علی بن حسین، مقاتل الطالبیین، ص۹۸.

فرزند دیگر مسلم که در عاشورا به شهادت رسید، محمد بود که‌ مادرش ام‌ ولد و قاتلانش، ابومرهم ازدی و لقیط بن ایاس جهنی بودند.

[۵] ابوالفرج اصفهانی، علی بن حسین، مقاتل الطالبیین، ص۹۷.

مسلم بن عقیل، سفیر امام حسین (علیه‌السّلام) به کوفه بود. پس از اینکه اهل کوفه به امام (علیه‌السّلام) نامه نوشتند و آن حضرت را به رفتن به کوفه دعوت کردند، امام (علیه‌السّلام) مسلم را نزد خود خواند و به او دستور داد که به کوفه برود و اگر دید کوفیان بر آنچه در نامه‌هایشان نوشته‌اند، پایبندند و برای بیعت با امام (علیه‌السّلام) آماده‌اند، او به امام (علیه‌السّلام) نامه بنویسد. او نیز به کوفه رفت و شیعیان به نزد وی آمدند و او از آنها برای امام حسین (علیه‌السّلام) بیعت گرفت.

[۶] ابوالفرج اصفهانی، علی بن حسین، مقاتل الطالبیین، ص۹۹.

ولی در نهایت مردم کوفه بر پیمان خود نماندند و مسلم را ه

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.