تحقیق در مورد ارزشیابی تکوینی docx


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
7 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تحقیق در مورد ارزشیابی تکوینی docx دارای ۴۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق در مورد ارزشیابی تکوینی docx  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق در مورد ارزشیابی تکوینی docx،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق در مورد ارزشیابی تکوینی docx :

دید کلی :
دانلود تحقیق در مورد ارزشیابی تکوینی docx


توضیحات کامل :

هدف از این تحقیق بررسی ارزشیابی تکوینی  با فرمت docx در قالب ۳۵ صفحه ورد word بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد.

 

 

 

ارزشیابی 
نظام تعلیم و تربیت نیز همانند سایر نظام ها دارای اصول و ویژگی های خاص خود است. یکی از ویژگی های اساسی و لاینفک آن ارزشیابی است که به واسطه ی آن می توان به بررسی نیازها، تعیین اهداف و راهبردها ،سنجش عملکرد و….پرداخت؛ به عبارت دیگر، ارزشیابی فعالیتی است که در تمام ساز و کارهای این نظام به کار برده می شود ومیزان کارایی واثربخشی فعالیت ها راروشن می سازد و هرگز نمی توان ازآن بی نیاز بود(سادلر ، ۲۰۱۰).ارزشیابی تکوینی اشاره به آن نوع ارزشیابی دارد که به طور خاص به قصد ارائه ی با ز خورد مؤثر به دانش آموز جهت بهبود وتسریع درعملکرد تحصیلی به عمل می آید(سادلر، ۱۹۹۸). بنابراین بررسی ارزشیابی و آگاهی به مبانی و مفاهیم آن، چهارچوب مناسبی برای تصمیم گیری و اجرای دقیق برنامه های آموزشی فراهم می سازد ودر هر نظام آموزشی هدف از آن بیش از هر چیز دیگر آگاهی دادن و کمک به مربیان برای تبیین ضرورت و اهمیت درک ماهیت علمی ارزشیابی در جریان فعالیت یاددهی و یادگیری است(یارمحمدیان،۱۳۷۹).

 

 

 

 

تعریف ارزشیاب و ارزشیابی آموزشی:نخست، برای آگاهی و اطلاع بیشتر از این اصطلاح، آن را از نظر لغوی، با استفاده از فرهنگهای لغت، بررسی می شود و بعد به چند نمونه از تعاریف ارائه شده توسط صاحب نظران این حوزه می پردازیم. در لغتنامه ی دهخدا و  فرهنگ فارسی معین، واژه های ارزشیابی و ارزشیاب یا مجری ارزشیابی نیامده است ولی در این دو فرهنگ،واژه های ارزیابی و ارزیاب تعریف شده است.در فرهنگ دهخدا، ارزیابی “عمل یافتن ارزش هر چیز ،تقویم”و ارزیاب”کسی که ارزش هر چیزی را مشخص می کند، مقوم”تعریف شده است. در فرهنگ معین ارزیابی “عمل یافتن ارزش و بهای هر چیز، سنجش و بررسی هر چیز و برآوردن ارزش آن”و ارزیاب “کسی که ارزش هر چیزی را معین می کند، مقوم، کارشناس و سررشته دار در تعیین، ارزش و بها”تعریف شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 
تحقیق در مورد ارزشیابی تکوینی docx
فهرست مطالب
کارکردهای عمد ارزشیابی
•    تشخیص
•    تجدید نظر در برنام آموزشی
•    مقایسه کردن
•    پیش بینی نیازهای آموزشی
•    تعیین میزان حصول اهداف
دسته بندی ارزشیابی های آموزشی با توجه به زمان و هدف استفاده
•    ارزشییابی آغازین
•    ارزشیابی تکوینی
•    ارزشیابی تشخیصی
•    ارزشیابی تراکمی
ارزشیابی تکوینی از دیدگاه صاحب نظران
مهمترین فواید ارزشیابی تکوینی برای معلمان
•    بازخوردبه معلمان
•    کنترل کیفیت
•    به کارگیری راه های نوین یاددهی
•    پیش بینی نتایج ارزشیابی تراکمی
مهمترین فواید ارزشیابی تکوینی برای یادگیرندگان
•    کمک به یادگیری دقیق واحدهای یادگیری
•    ارائ بازخورد و آگاهی از نتایج
•    تسلط آموزی
•    تشخیص مشکلات و نارسایی های یادگیری
منابع
•    فارسی
•    لاتین

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.