پاورپوینت آموزش نقشه کشی معماری


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
4 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت آموزش نقشه کشی معماری دارای ۷۸ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت آموزش نقشه کشی معماری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت آموزش نقشه کشی معماری :

دید کلی :
دانلود پاورپوینت آموزش نقشه کشی معماری جهت رشته معماری


توضیحات کامل :

دانلود پاورپوینت آموزش نقشه کشی معماری جهت رشته معماری در قالب ۷۸ اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش

 

 

اگر بخواهیم بر روی یک قطعه زمین ،ساختمان و بنایی بسازیم، این بنا باید با هزینه و زحمات زیادی ساخته تا سال های متمادی مورد استفاده قرار گیرد. بنابراین برای ایجاد توازن و زیبایی و راحتی استفاده کنندگان آن فضا، نیاز به یک طرح مناسب با عملکرد متناسب می باشد. این طرح هر چه تکمیل تر باشد، مجریان آن بنا اعم از مهندسین و عوامل اجرایی)مثل کارگر و بنا و نجار و … ) کمتر دچار مشکل و تغییرات کمتری در طرح اولیه می شوند.

 

 

از اینجاست که به اهمیت یک نقشه کش می توان پی برد، با هنر و مهارت یک نقشه کش خوب و با تجربه است که ایده ها و طرح های اولیه مهندس طراح به نقشه های استاندارد کامل، تمیز و خوانا، همراه با نوشته ها و توضیحات فنی لازم تبدیل شده و زمینه احداث یک ساختمان خوب فراهم می آید. شناخت استانداردها و قواعد نقشه کشی، آشنایی با وسایل ترسیم و تکثیر نقشه ها و همچنین مهارت در ترسیم از ضروریات اولیه نقشه کشی است.

 

 

 

تهیه نقشه های ساختمانی چند فاز راشامل می شود :
۱ـ نقشه های فاز اول : در این نقشه ها ویژگی های اصلی پروژه مانند عمل استقرار ساختمان، نحوه ورود به ساختمان، تعداد طبقات، نوع نماهای خارجی و … نمایش داده می شود.این نقشه ها فاقد مشخصات دقیق مصالح و نکات فنی برای اجرای ساختمان هستند.
۲ـ نقشه های فاز دوم : این نقشه ها که به نقشه های اجرایی معروف هستند توسط مهندسین هر رشته اعم از مهندس معمار، مهندس سازه، مهندس تأسیسات مکانیکی و مهندس تأسیسات برقی تهیه می گردد و این مهندسین با توجه به نقشه های فاز اول اقدام به تهیه نقشه های اجرایی می کنند که در نهایت این نقشه ها در اختیار مهندس معمار قرار می گیرد و پس از هماهنگی بین نقشه های گروه های مختلف با طرح اولیه این نقشه ها در اختیار نقشه کش ها قرار می گیرد.

 

 

پاورپوینت آموزش نقشه کشی معماری
فهرست مطالب
-بخش اول : ابزار و وسایل نقشه کشی ( ۲۶ اسلاید )
وسایل و ابزارهای نقشه کشی متداول
کاغذ
مداد
اتود
مدادتراش
پاک کن
قلم های رسم مرکبی
تخته رسم
خط کش مدرج
خط کش T
چسب
پرگار
گونیا
نقاله
شابلن
پیستوله
چراغ مطالعه
صندلی
اشل
-بخش دوم : ترسیم نقشه های معماری ساختمان و استانداردهای نقشه کشی (۴۸ اسلاید )
۱ـ نقشه های فاز اول
۲ـ نقشه های فاز دوم
انواع نقشه های معماری
انواع نقشه های دوبعدی
ترسیم پلان
تمرین
نمونه پلان و نما
کلیات نقشه
ا ابعاد نقشه
جدول عنوان نقشه
حاشیه و کادر نقشه
علائم وسط نقشه
علائم جهت نقشه
مقیاس درجه بندی شده متریک
شبکه بندی مرجع
علائم برش نقشه

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.