پاورپوینت نگاهی به پایانه مسافربری جنوب و تحلیل از دیدگاه معماری


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
4 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت نگاهی به پایانه مسافربری جنوب و تحلیل از دیدگاه معماری دارای ۲۴ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت پاورپوینت نگاهی به پایانه مسافربری جنوب و تحلیل از دیدگاه معماری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز پاورپوینت نگاهی به پایانه مسافربری جنوب و تحلیل از دیدگاه معماری۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت نگاهی به پایانه مسافربری جنوب و تحلیل از دیدگاه معماری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت نگاهی به پایانه مسافربری جنوب و تحلیل از دیدگاه معماری :

مــشــخــصـاتِ فـایــل :

موضوع : نگاهی به پایانه مسافربری جنوب و تحلیل از دیدگاه معماری
فرمت فایل : پاورپوینت ( PPT ) قابل ویرایش
تعداد اسلاید : ۲۴
قابل ارائه و مناسب بعنوان تحقیق کلاسی

بخشی از این پاورپوینت :

پیشینه و تاریخچه
پایانه مسافری جنوب که بیشتر مردم آن را با نام ترمینال جنوب می‌شناسند، جزئی از سیستم حمل‌ونقل برون‌شهری کشور است که سرگذشت جالبی دارد. در گذشته با ورود و توسعه وسایل نقلیه موتوری بخصوص اتوبوس برای ارتباطات بین‌شهری ، هرگونه خدمات توسط گاراژهای وابسته به بنگاه‌های مسافربری انجام می‌شد و هر کس قصد سفر داشت، باید سری به این گاراژها می‌زد و بلیت می‌گرفت. گاراژ کلمه‌ای فرانسوی و به معنای جای سرپوشیده یا دربسته برای پارک کردن خودرو و وسایل نقلیه است و معنای لغوی آن به معنای ایستادن است. پیش از این، گاراژها در مرکز شهر و در امتداد محور خیابان‌هایی که به جاده ارتباطی شهر با خارج از آن می‌رسید، مستقر شده بودند. بیشتر گاراژهای آن زمان در خیابان‌های ناصرخسرو، مولوی، باب همایون و سرگرد سخائی مستقر بودند و نام‌هایی ازجمله اتوعدل، تی‌بی‌تی، میهن‌تور، ایران و… از نام‌های آشنا و پرخاطره نسل قدیم به شمار می‌رود.کانسپت مجموعه تاج پادشاهی است و تاثیر آن بر روی پلان وکارکرد مجموعه محسوس است.
افزایش جمعیت کشور، تراکم جمعیت در بافت شهری، به وجود آمدن ترافیک و رشد سفرهای بین‌شهری، همچنین تغییر و تحول در نحوه ارائه خدمات مسافربری، در سال ۱۳۵۳، به ساخت اولین ترمینال تهران یعنی ترمینال جنوب از طرف شهرداری تهران منجر می‌شود. سرانجام پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با تصویب قانون ترمینال‌ها توسط شورای انقلاب، شهرداری تهران تصمیم می‌گیرد سازمان پایانه‌های مسافربری را تاسیس کند.
وقتی کوره‌های آجرپزی تبدیل به پایانه شدند
خیابان‌های اطراف پایانه مسافری جنوب در روزگاری نه چندان دور، محل کوره‌های آجرپزی بوده که بعد از جمع شدن این کوره‌ها و کوچ از این محله، هر کدام تبدیل به یکی از امکانات محلی شدند؛ ازجمله پارک بعثت و پایانه جنوب.
پایانه مسافری جنوب در سه طبقه به انضمام یک زیرزمین ساخته شده که شرایط ورود و خروج اتوبوس‌ها در آن به‌خوبی تعبیه شده است.
یک روز جمعه در سال ۱۳۵۸، که نماز جمعه به امامت آیت‌الله شیخ صادق خلخالی در مکان فعلی ترمینال برپا شد، پایانه مسافری جنوب به سامانه حمل‌و نقل بین‌شهری پیوست و بهره‌برداری از آن آغاز شد. آن روز جمعیت فراوانی در این مراسم حضور داشتند؛ به‌طوری که خیلی از کسانی‌که دلشان می‌خواست در صف نماز جمعه بایستند، از هجوم جمعیت موفق نمی‌شوند و از روی دیوارها فقط نظاره‌گر نماز می‌شوند. بعد از آن روز، گاراژها پلمب شدند و اتوبوس‌ها به این مکان آمدند و به این شکل، بزرگ‌ترین پایانه مسافری به‌طور رسمی افتتاح شد.
در حال حاضر این پایانه به تمام استان‌های کشور سرویس دارد؛ به‌جز پنج استان مازندران،گیلان،کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی.
روزانه به‌طور متوسط ۲۰هزار نفر برای سفر به نقاط گوناگون یا تهیه بلیت به پایانه جنوب مراجعه می‌کنند. میانگین متوسط حضور مسافران در این پایانه، ۸میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در سال است که به‌صورت رفت و برگشت تقریبا۱۷میلیون نفر از این پایانه رفت‌وآمد می‌کنند. در پایانه جنوب، ۲۴ شرکت‌ مسافربری مختلف، مسافران را به ۱۶۰ شهر کشور جابه‌جا می‌کنند. همچنین عراق، ترکیه و سوریه، کشورهایی هستند که مسافران می‌توانند از پایانه جنوب به آنها سفر کنند …

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.