پاورپوینت الهام از حیوانات در معماری


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
3 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت الهام از حیوانات در معماری دارای ۲۲ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت پاورپوینت الهام از حیوانات در معماری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز پاورپوینت الهام از حیوانات در معماری۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت الهام از حیوانات در معماری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت الهام از حیوانات در معماری :

مــشــخــصـاتِ فـایــل :

موضوع : الهام از حیوانات در معماری
فرمت فایل : پاورپوینت ( PPT ) قابل ویرایش
تعداد اسلاید : ۲۲
قابل ارائه و مناسب بعنوان تحقیق کلاسی

بخشی از این پاورپوینت :

مقدمه :

در طول دهه های ۱۹۹۰ ،۱۹۸۰ و ۲۰۰۰ میلادی در غالب سازه های با دهانه های وسیع از جمله موزه ها، سالن های همایش و سینما ها، سالن های موسیقی، تئاتر، ورزشگاه ها و فرودگاه ها، تمایل طراحان بیشتر به سوی استفاده از سازه های فلزی، غالبا به شکل خرپا، سازه های فضاکار و یا سازه های مشبک فلزی بوده است.
سازه های فلزی با این حال شامل ضعف های فراوانی به ویژه در زمینه طراحی اقلیمی در مناطق گرمسیری و یا سردسیری که تبادل حرارت در ساختمان می بایست به حداقل خود برسد، هستند. در این میان، سازه های پوسته ای بتنی با توجه به قابلیت پوشش دهانه های وسیع، ظرفیت انتقال حرارتی پایین بتن نسبت به فولاد، قابلیت همزمان کاربری سازه ای در کنار پوشش کامل سقف و از میان رفتن پل های حرارتی به دلیل عدم اختلاف جنس مصالح پوشش دهنده سقف و سازه نگه دارنده آن و همچنین عدم انبساط و انقباض قابل توجه نسبت به سازه های فلزی، مزایای فراوانی به جهت استفاده در مناطق با گرما و یا سرمای شدید دارند. با وجود مزایای ذکر شده، مواردی از جمله روند اجرای دشوار بتن ریزی درجا، ضعف سازه ای در برابر بارهای غیر یکنواخت و همچنین بارهای جانبی موجب کاهش مقبولیت سازه های بتنی در مقابل سازه های فلزی در طی ده های اخیر شده است.

تعریف :

پوست تخم مرغ پرندگان نمونه زیبایى از قانون استفاده از مصالح با حداکثر کارایى است . عملکرد اصلى پوست تخم مرغ پرندگان، حفاظت از جوجه درون آن است که با استفاده از حداقل مصالح به خوبى پاسخ داده شده است . با استفاده از مصالح بیشتر، هم به ما در صدمه وارد می شود و هم وزن پوسته زیاد شده و مانع شکستن آن توسط جوجه می شود .
پوست تخم پرندگان را می توان به عنوان فرم قوسى سه بعدى در نظر گرفت که در آن نیروها به شکل فشارى منتقل می شوند.
فرم قوسى شکل سه بعدى، عامل اساسى طراحى ساختمان ها با استفاده از گنبد و فرم هاى پوست هاى بوده است .
همچنین پوسته دانه های آجیل مانند گردو، بادام، نارگیل، پوسته خارجی حشرات، پوسته بیرونی انواع بذر و دانه ها نمونه های مشابهی از این گونه اند.
این ساختارهای طبیعی به واقع دارای سختی و مقاومت زیاد نسبت به نمونه های ساز های تخت مشابه آن هستند . در بدن انسان، ساختارهای قوسی شکل، عضوهای حیاتی بدن را محافظت می کنند؛ جمجمه کار محافظت از مغز را بر عهده دارد و قفسه سینه حفاظت از قلب، کلیه ها و دیگر اعضا را بر عهده دارد . در پوسته های قوسی شکل؛ تمامی تنش ها در تمامی پوسته توزیع و در نهایت به تکیه گاه ها منتقل می شود . اصول ساز های موجود در پوسته هایی چون صدف ها و پوست تخم مرغ کام ا لا می تواند در معماری نیز صادق باشد . چرا که ساختار بهینه این پوسته ها چه از نظر به کارگیری حداقل عناصر مادی با بیشترین توانایی باربری و انتقال نیروها، همچنین کمترین ضخامت ممکن، خصوصیات بارزی است که بهره گیری از آن در معماری باعث بهینه سازی ساز های خواهد شد .
در اینجا گفتنی است که صدف های دوتکه ای با وجود ضخامت کم پوسته ها، حداکثر مقاومت را دارا هستند، بدون اینکه مواد زیادی در ساخت آن به کار رود . یعنى سازه ها می توانند براى افزایش در سختى و صلبیت سطح با تغییر در فرم های منحنی مقاوم شوند .
طبیعت، منبع تاثیرگذار سازه های معماری معماری آرل
از انواع مختلف پوسته، می توان به نمونه هایى از قبیل پوسته با قوس استوان های، پوسته گنبدی شکل، پوسته های شبه حلزونی و سطوح سهمی وار اشاره کرد …

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.