تحقیق سیمای حضرت مهدی (ع)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
15 بازدید
۷۲,۵۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تحقیق سیمای حضرت مهدی (ع) دارای ۶۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق سیمای حضرت مهدی (ع)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق سیمای حضرت مهدی (ع)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق سیمای حضرت مهدی (ع) :

مـشـخـصـات فـایـل

مـوضـوع تـحـقـیـق : سیمای حضرت مهدی (ع)
فـرمـت فـایـل : Word ( قابل ویرایش )
تـعداد صـفـحـات : ۶۳
قابل ارائه و مناسب بعنوان تحقیق کلاسی

بـخـشـی از مـتـن ایـن تـحـقـیـق :

نگاهی به تفکر اسلامی پیرامون ظهور امام مهدی (عج)
مهدی (عج) ظهور می کند به طوری که بر سر او ابری است و در آن ندای کسی است که فریاد می زند: این مهدی جانشین خداست پس از او تبعیت کنید.
در این حدیث اشاره ای است به پیشرفت شگفت انگیزی که با ظهور حضرت مهدی(عج) همراه است بطوریکه ابروماه را در اعلام صداهای نیکو و شرافتمندامه برای همه مردمان جهان تسخیر می کند. برای اینکه سطح تمدن و پیشرفت و سطح آگاهی و رشد مردم زیاد و زیادتر می شود تا اینکه به بالاترین سطح و واج خود در افق آگاهی مردم برسد بطوریکه هیچ جایی برای کودنی و نفهمی نباشد امام محمد باقر(ع) می فرماید: «اذا قام قائمنا وضع یده علی رؤوس العباد، فجمع بها عقولهم». یعنی اگر قائم ما قیام کند دستش را بر سر بندگان قرار می دهد، پس عقلهایشان را جمع آوری می کند. اما در مورد صفتهایش از حضرت محمد(ص) روایت شده که می فرمایند «المهدی من ولدی، ابن أربعین، سنه، کان وجهه کوکب دری، فی خده الایمن خال أسود، و علیه عباءتان، یستخرج الکنوز و یفتح مدائن الشرک». یعنی مهدی از نسل من است دارای چهل سال صورتش مانند ستاره ای درخشان می ماند در لب راست او خالی سیاه است و بر روی او دوعباست، گنج ها را استخراج کرده دروازه های شرک را فتح می کند. امام رضا (ع) فرمود: و او خلت الارض یوماً بغیر حجه لماجت بأهلها کما عوج البحر بأهله. اگر زمین روزی از وجود حضرت حجت خالی بماند همراه ساکنان آن مانند امواج دریا تلاطم می کند.
خداوند عزوجل می فرماید: و ما کان الله لیغد بهم وانت فیهم تاتو در میان آنها هستی خداوند آنان را عذاب نخواهد کرد.
عقیده به ظهور حضرت مهدی ( علیه السلام )ازنظر اقوام وادیان
انتظار ظهور یک مصلح بزرگ آسمانى، و امید به آینده و استقرار صلح و عدل جاویدان، امرى فطرى و طبیعى است که با ذات و وجود آدمى سر و کار داشته و با آفرینش هر انسانى همراه است و زمان و مکان نمى شناسد و به هیچ قوم و ملّتى اختصاص ندارد.
از این رو، همه افراد طبق فطرت ذاتى خود مایلند روزى فرا رسد که جهان بشریّت در پرتو ظهور رهبرى الهى و آسمانى و با تأیید و عنایت پروردگار، از ظلم ظالمان و ستم ستمگران نجات یافته، شور و بلوا در جهان پایان پذیرد و انسانها از وضع فلاکت بار موجود نجات یابند و از نابسامانى و نا امنى و تیره روزى خلاص شوند و سرانجام به کمال مطلوب و زندگى شرافتمندانه اى نایل آیند.

تحقیق سیمای حضرت مهدی (ع)
فهرست مطالب

مقدمه
چکیده مطالب
فصل اول: مهدویت در ادیان الهی
نگاهی به تفکر اسلامی پیرامون ظهور امام مهدی (عج)
عقیده به ظهور حضرت مهدی (ع) از نظر اقوام و ادیان
مهدویت در مسیح
مهدویت در زرتشت
مهدویت در یهود
مهدویت در یهود (۲)
اسامی مقدس حضرت مهدی (ع) در کتب مذهبی اهل ادیان
فصل دوم: کلی نگری در عدل
عدل چیست؟
عدالت
عدالت اجتماعی
عدل از اصول دین
عدالت در سایه حضرت مهدی (عج)
دولت عاشقی و عدل جهانی
مهدی زمین را پر از عدل و داد می نماید
عل راستین
فصل سوم: نشانه های ظهور از مناظر گوناگون
نشانه های ظهور در کلام امیر المومنین
حضرت امام امیر المومنین و وسایل نقلیه زمان حکومت حضرت مهدی (عج)
امیر المومنین ونزول حضرت عیسی(ع)
امام امیر المومنین و نشانه های پیش از قیام
نشانه های پیدایش این حکومت
ویژگی های ظهور مهدی (عج) و حکومت جهانی اش
حضرت مهدی منتظر(عج) کیست؟
سیمای حضرت مهدی (ع)
نشانه های ظهور در شب معراج
فصل چهارم: دیدار
نامه امام زمان به آیه الله نجفی مرعشی
منابع و مآخذ

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.