تحقیق رابطه سعادت و فضیلت از دیدگاه فارابی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
تحقیق رابطه سعادت و فضیلت از دیدگاه فارابی دارای ۴۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد تحقیق رابطه سعادت و فضیلت از دیدگاه فارابی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق رابطه سعادت و فضیلت از دیدگاه فارابی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن تحقیق رابطه سعادت و فضیلت از دیدگاه فارابی :
مـشـخـصـات فـایـل
مـوضـوع تـحـقـیـق : رابطه سعادت و فضیلت از دیدگاه فارابی
فـرمـت فـایـل : Word ( قابل ویرایش )
تـعداد صـفـحـات : ۴۴
قابل ارائه و مناسب بعنوان تحقیق کلاسی
بـخـشـی از مـتـن ایـن تـحـقـیـق :
یکى از مفاهیم مهم در اخلاق و فلسفهاخلاق، مفهوم سعادت است. واژه سعادت کهدر زبان انگلیسى با و در لاتین با eudaimonia به آن اشاره مىشود از دیربازنقشى اساسى در اخلاق و فلسفه اخلاق داشتهاست مکاتب مختلف یونان باستان هر یکبگونهاى خاص این مفهوم را در نظام اخلاقىخود جاى داده و کارکردى ویژه براى آن در نظرگرفتهاند. در نظام اخلاقى اسلام نیز مفهومسعادتمفهومىکلیدى ومحورىاستکههرچندتشابهات بسیارى با دیگر مفاهیم این واژه درنظریههاى اخلاقى گذشته دارد ولى تفاوتىبزرگ نیز دارد که سبب شده تا فلسفه اخلاقاسلامى از این حیث نیز ویژگى خاص و ممتازداشته باشد. در این نوشتار سعى شده با سیرىگذرا در آثار فلاسفه یونان، خصوصا سقراط،افلاطون، ارسطو، زنون، اپیکور و آثار برخى ازاندیشمندان اسلامى دیدى اجمالى نسبتبهجایگاه سعادت در دو فلسفه اخلاق یونان واسلام فراهم آید. شایان ذکر است که غرض ایننوشتار نقد و تحلیل آراء این بزرگان در اینزمینه نیست و آنچه مىتواند موجب بصیرتبیشترى در مورد جایگاه مفهوم سعادت درفلسفه اخلاق شود بررسى پیشینه این مفهوم درسنت مسیحى و در آراء متفکران غربى مثلهابز، لاک و خصوصا کانت است.
بحثخود در مورد سعادت را با ذکر دوپیش فرض آغاز مىکنیم که پذیرش آنها براىاعتقاد به سعادت به عنوان غایت نهایى افعالآدمى لازم است. پیش فرض نخست آنکه افعالانسان داراى غایت است و پیش فرض دومآنکه غایت تمام افعال انسانها واحد است. بهنظر مىرسد براى قایلشدن به سعادت بعنوانغایت نهایى فعل اخلاقى چارهاى جز پذیرشاین دو پیشفرض نیست. زیرا اگر کسى معتقدباشد که افعال انسان غایتى ندارد، یا آنکه غایتدارد ولى این غایت واحد نیست دیگرنمىتواند قائل شود که سعادت تنها غایتنهایى افعال اخلاقى انسان است مگر آنگونه کهبعدا ذکر خواهیم کرد سعادت را امرى داراىمراتب بداند که هر مرتبه خود یک غایت است. از این روست که مىبینیم ارسطو اول در صدداثبات غایتمند بودن افعال و سپس اثباتوحدت این غایتبود. او براى تبیین این امرمىگفت: هر حرکتى و هر فعلى و من جملهافعال انسان غایتى دارد. فعل ارادى عبارتاست از چیزى که متعلق خواست انسان استو فعل اختیارى یعنى چیزى که هم متعلقخواست انسان و هم متعلق توانایى اوست …
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.