تحقیق زندگانی امیرالمؤمنین (ع)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تحقیق زندگانی امیرالمؤمنین (ع) دارای ۲۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق زندگانی امیرالمؤمنین (ع)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق زندگانی امیرالمؤمنین (ع)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق زندگانی امیرالمؤمنین (ع) :

مـشـخـصـات فـایـل

مـوضـوع تـحـقـیـق : زندگانی امیرالمؤمنین (ع)
فـرمـت فـایـل : Word ( قابل ویرایش )
تـعداد صـفـحـات : ۲۵
قابل ارائه و مناسب بعنوان تحقیق کلاسی

بـخـشـی از مـتـن ایـن تـحـقـیـق :

خاندانی که رسول خدا درمیان آنها به دنیا آمد از بهترین خاندان عرب و شریفترین آنها بود… می‌دانیم که علی‌بن‌ابیطالب(ع) عموزاده رسول خدا بود و از نظر شرافت خانوادگی با آن حضرت سهیم و شریک بوده و پدر آن حضرت یعنی حضرت ابوطالب عموی رسول خدا، در زمان خود بزرگ خاندان بنی‌هاشم بود و افتخار کفالت رسول خدا و سرپرستی رهبر گرامی اسلام نیز نصیب او گردید.
چنانچه از روایات معتبر شیعه استفاده می‌شود، مقام شامخ وصایت انبیاء‌ پس از عبدالمطلب به وی منتقل شده و میراث انبیای الهی بدو رسیده بود و بر طبق حدیثی امیر‌المومنین (ع) فرمود:(به خدا سوگند پدرم و جدم عبد‌المطلب و هاشم و عبدمناف هیچ‌گاه بتی را پرستش نکردند. از آن حضرت سؤال شد: پس چه چیزی را پرستش می‌کردند؟
فرمود: آنها به سوی خانه کعبه نماز می‌خواندند و تمسک به آیین ابراهیم(ع) داشتند.) و همان‌گونه که در روایات آمده است حضرت ابوطالب ایمان خود را از سران قریش و کفار مکه پنهان می‌داشت تا بهتر بتواند آن مسئولیت تاریخی و رسالت الهی و مهم خود یعنی دفاع از رسول خدا(ص) و نصرت دین اسلام را به اتمام رسانده و به اصطلاح از آنها تقیه می‌کرد تا سخنانش مؤثرتر و حمایتش کارگرتر باشد.
فاطمه بنت اسد، مادر امیر‌المومنین(ع) نیز از قریش و از خاندان بنی‌هاشم است. فاطمه از زنان سابقه‌دار در تاریخ اسلام است و به خاطر محبتهایی که در دوران کودکی به رسول خدا کرده بود، شدیداً مورد علاقه آن حضرت بوده و پیغمبر خدا تا زنده بود از محبتهایی که این بانوی بزرگ اسلام در کودکی به آن حضرت کرده بود، یاد می‌کرد و درباره‌اش دعای خیر می‌فرمود. چون فاطمه برای آن حضرت همانند مادر مهربانی بود که او را چون عزیزترین فرزندان خود تربیت و بزرگ کرد.
درباره ایمان این بانوی محترمه به خدای تعالی و پیمبران الهی حتی قبل از نبوت نوشته‌اند و شیعه و اهل سنت آن را نقل کرده‌اند که چون درد زاییدن بر او فشار آورد و هنگام ولادت آن حضرت گردید، فاطمه به کنار خانه کعبه آمد و با این چند جمله نارحتی خود را به پیشگاه خدای تعالی اظهار کرده، گفت: (پروردگارا من ایمان دارم به تو و همه پیمبران و کتابهایی که از سوی تو آمده و گفتار جدم
ابراهیم خلیل را تصدیق دارم و او که این خانه کعبه را بنا کرد. پرودگارا به حق همان کسی که این خانه را بنا کرد و به حق این نوزادی که در شکم من است، ولادت او را بر من آسان گردان)
از نظر روایات مسلم است که وفات فاطمه بنت اسد در مدینه اتفاق افتاد و در همان شهر مدفون گردید و اما تاریخ قطعی آن در دست نیست و از نقل صاحب اسد‌الغبه استفاده می‌شود که فاطمه پس از جریان ازدواج امیر‌المومنین (ع) از دنیا رفت و روی این نقل وفات آن بانوی مکرمه در سالهای سوم وچهارم هجرت اتفاق افتاده است …

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.