تحقیق جایگاه دعا در دین


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تحقیق جایگاه دعا در دین دارای ۲۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق جایگاه دعا در دین  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق جایگاه دعا در دین،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق جایگاه دعا در دین :

مـشـخـصـات فـایـل
مـوضـوع تـحـقـیـق : دعا و اهمیت آن
فـرمـت فـایـل : Word ( قابل ویرایش )
تـعداد صـفـحـات : ۲۳
قابل ارائه و مناسب بعنوان تحقیق کلاسی

بـخـشـی از مـتـن ایـن تـحـقـیـق :

انسان دارای امیال ، کشش ها و احساس های فطری گوناگونی است که تمامی رفتارهای فردی و اجتماعی او را در دو بعد مادی و معنوی پوشش می دهد.
یکی از آنها میل خداجویی ، کمال یابی و احساس دین گرایی است. آدمی می کوشد تا با همه ابزار و وسایل مشروع ، این میل و احساس خود را اقناع کند و چشمها و چشمه هایی را به سوی معشوق بگشاید.
دعا بهترین راه و وسیله ای است که آن مهم را سامان می بخشد یعنی انسان را با کمال مطلق ، پیوند می زند. دعا ، همان خواندن جمله های ماثور از پیامبر و امامان در اوقات معین برای طلب آمرزش و برآورده شدن حاجات را گویند. تضرع ، دل شکستن ، اشک و اعتصام به پیشگاه معشوق ، زمینه های دعای حقیقی را شکل می دهند و انسان با تمامی وجود او را می خواند.
این حالت ، خود غایت عشق است که عاشق ، راز دل را بی پرده با معشوق در میان می گذارد و درنهایت ، پیش از آن که به خواسته های خود بیندیشد ، به نفس همان راز و گفتگو ، سرمست است.
از همین روست که عارفان ، همین حالت گفتگو را عین استجابت دعا می دانند یعنی به محض هم کلامی با خدا به خواسته خود رسیده اند.
مسلمانان راز و نیاز را برای خود ضروری می دانند زیرا دعا را حلقه وصل معبود می پندارند. امام خمینی ره در این خصوص می گوید: «آن که می گوید ما دعا را نمی خواهیم ، قرآن را هم نمی خواهیم ؛ یعنی قرآن را قبول ندارد: ادعونی استجب لکم ، مردم ! بیایید مرا بخوانید، دعا کنید.» پس دعا یکی از کشش های فطری هر انسانی است.
به قول استاد مطهری : «هر کسی از دل خود با خدا راه دارد، دری از همه دلها به سوی خدا هست ، حتی شقی ترین افراد در موارد گرفتاری و ابتلا، در وقتی که اسباب و علل بکلی از او منقطع می شود، تکانی می خورد و به خدا التجا می برد. این یک میل فطری و طبیعی است در وجود انسان ، پرده گناه و شقاوت گاهی روی آن می گیرد، در سختی ها که پرده گناه و شقاوت گاهی روی آن را می گیرد، در سختی ها که پرده زایل می شود ، خود به این میل تحریک می شود و به هیجان درمی آید».

اهمیت دعا
در بیان اهمیت دعا همین بس که بیش از ۳۰ آیه در قرآن ، به بحث درباره دعا اختصاص دارد. نشانه دیگر بر اهمیت دعا، این که انبیا از حضرت آدم تا خاتم الانبیاص به دعا توجه خاصی داشته اند و هر کدام از آنان برای تقرب به خداوند تبارک و تعالی ، دعا را به امت خود توصیه می فرمودند و خود نیز برای رسیدن به اهداف مقدسشان ، دست به دعا برمی داشتند و در پیشگاه خدا، نیایش و تضرع می کردند و دعا را بهترین وسیله تقرب به ایزد منان می دانستند. امام خمینی ره دعا را بهترین وسیله مناجات با خداوند عدالت گستر می داند. بسیاری از دعاهای انبیا در قرآن مجید آمده است …

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.