شناخت و اولویت‌گذاری مسایل حوزه مسکن با بهره‌گیری از روش دلفی و تکنیک شانون؛ مطالعه موردی شهر مشهد


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 شناخت و اولویت‌گذاری مسایل حوزه مسکن با بهره‌گیری از روش دلفی و تکنیک شانون؛ مطالعه موردی شهر مشهد دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد شناخت و اولویت‌گذاری مسایل حوزه مسکن با بهره‌گیری از روش دلفی و تکنیک شانون؛ مطالعه موردی شهر مشهد  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی شناخت و اولویت‌گذاری مسایل حوزه مسکن با بهره‌گیری از روش دلفی و تکنیک شانون؛ مطالعه موردی شهر مشهد،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن شناخت و اولویت‌گذاری مسایل حوزه مسکن با بهره‌گیری از روش دلفی و تکنیک شانون؛ مطالعه موردی شهر مشهد :

اهداف و زمینه‌ها: کمبود مسکن و کیفیت نامطلوب آن همواره به‌عنوان یکی از مسایل اصلی در ایران مطرح بوده است. روند رو به رشد جمعیت کشور در چند دهه اخیر، مهاجرت گسترده و سیاست‌های اتخاذشده و مدیریت نادرست در این حوزه مسایلی را به وجود آورده که توجه جدی را طلب می‌کند. هدف پژوهش حاضر، شناخت و اولویت‌گذاری مسایل حوزه مسکن با بهره‌گیری از روش دلفی و تکنیک شانون بود.
روش‌شناسی: این پژوهش ترکیبی از روش‌های کیفی و کمی براساس استراتژی تحلیلی و اکتشافی متوالی است که در سال ۱۳۹۸ با نظر ۱۰ نفر از مدیران ارشد و مسئولان و ۷ نفر از اساتید دانشگاهی آگاه به حوزه مسکن در شهر مشهد انجام شد. به‌منظور تحلیل داده‌ها، ترکیبی از روش دلفی و تکنیک آنتروپی شانون به کار گرفته شد.
یافته‌ها: مدلی با چهار مولفه طراحی، مدیریتی، اجرایی و اقتصادی و ۳۲ شاخص تدوین شد که با بهره‌گیری از تکنیک شانون مولفه طراحی با وزن ۰۳۱۳۳/۰ در رتبه اول، مولفه مدیریتی با وزن ۰۳۱۲۷/۰ در رتبه دوم، مولفه اقتصادی با وزن ۰۳۱۲۶/۰ در رتبه سوم و مولفه اجرایی با وزن ۰۳۱۰۸/۰ در رتبه چهارم قرار گرفتند.
نتیجه‌گیری: مولفه‌های طراحی و مدیریتی واجد توجه جدی‌تری نسبت به سایر مولفه‌ها هستند. همچنین از بین ۳۲ شاخص تدقیق‌شده، به ترتیب، ‘عدم امکان تملک مسکن و اجاره‌نشینی’، ‘بافت فرسوده مسکونی’، ‘عدم وجود انعطاف‌پذیری در ساختمان’، ‘نبود برنامه‌ریزی موثر در انبوه‌سازی و تولید صنعتی’ و ‘عدم توجه به رویکردهای پایداری ساختمان و استفاده از انرژی‌های پاک’، مهم‌ترین مسایل حوزه مسکن از نظر متخصصان هستند.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.