طراحی و اجرا سامانه آزمون آنلاین جهت ارزشیابی دانشجویان و بهبود کیفیت آموزش
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
طراحی و اجرا سامانه آزمون آنلاین جهت ارزشیابی دانشجویان و بهبود کیفیت آموزش دارای ۲۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد طراحی و اجرا سامانه آزمون آنلاین جهت ارزشیابی دانشجویان و بهبود کیفیت آموزش کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی طراحی و اجرا سامانه آزمون آنلاین جهت ارزشیابی دانشجویان و بهبود کیفیت آموزش،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن طراحی و اجرا سامانه آزمون آنلاین جهت ارزشیابی دانشجویان و بهبود کیفیت آموزش :
مقدمه: ارزشیابی در جهت افزایش انگیزه و بالا بردن سطح کیفی معلومات دانشجویان و نیز ارتقاء کیفیت تدریس اساتید نقش بسزایی دارد. امروزه به منظور ارزیابی میزان یادگیری فراگیران، ارتقاء سطح علمی دانشجویان و افزایش انگیزه جهت مشارکت در کلاسهای درس از تکنولوژیهای آموزشی استفاده میشود. این مقاله با هدف طراحی و اجرا سامانه آزمون آنلاین جهت برگزاری آزمونهای مستمر در طول ترم و مقایسه کیفیت آموزشی دانشجویان نسبت به کلاس دیگر که در این آزمونها شرکت نکردهاند، ارائه شده است.
روش کار: جهت انجام این پژوهش توصیفی که در سال تحصیلی ۱۳۹۸-۱۳۹۷ به اجرا درآمد، پرسشنامه محقق ساخته تهیه و در میان دانشجویان شرکت کننده در آزمونهای آنلاین توزیع شد. اعتبار صوری پرسشنامه به تأیید همکاران هیأت علمی رسید و پایایی پرسشنامه، پیش از اجرا در ابعاد بزرگ، در یک گروه کوچک منتخب بررسی شد. پایایی پرسشنامه طبق روش آلفای کرونباخ ۸۸% مورد پذیرش قرار گرفت. حجم جامعه دانشجویان بر پایه اطلاعات بدست آمده از اداره کل آموزش دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران ۶۹۰ نفر بود که از روش نمونهگیری طبقهای تصادفی و به کمک جدول مورگان ۲۰۰ دانشجو انتخاب شدند. سپس از اطلاعات استخراج شده از ۲۰۰ پرسشنامه برگشت داده شده با استفاده از روش آماری توصیفی و تحلیلی و به کمک نرم افزار SPSS نسخه ۱۹ و MATLAB نسخه ۲۰۱۸ مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
یافتهها: نتایج نشان داد میانگین نمرات میانترم بدون برگزاری آزمون آنلاین برای دروس انفورماتیک پزشکی۲، برنامهریزی سیستمی و ریزپردازنده۱ به ترتیب، ۴۳/۰±۷۱/۲، ۳۵/۰±۸۴/۲ و ۳۷/۰±۵۳/۲ و برای آزمون آنلاین به ترتیب برابر با ۱۷/۰± ۰۷/۳، ۲۴/۰±۳۶/۳ و ۲۱/۰±۱۵/۳ بوده است. همچنین غیبت دانشجویان هنگامی که آزمون آنلاین برگزار نمیشد، ۹۸/۲۳ درصد و با برگزاری آزمون آنلاین به ۸۶/۸ درصد کاهش یافت. تجزیه و تحلیل اطلاعات نشان داد که نمره پایان ترم دانشجویانی که در آزمونهای آنلاین شرکت کردهاند در مقابل دانشجویانی که در در این آزمون شرکت نکرده بودند تمایز معنیداری وجود دارد. سطح معنیداری برای دروس انفورماتیک پزشکی۲، برنامهریزی سیستمی و ریزپردازنده۱ به ترتیب مقادیر ۰۲۸/۰، ۰۱۸/۰ و ۰۱۶/۰ بدست آمد.
بحث و نتیجهگیری: با توجه به نتایج بدست آمده در این پژوهش میتوان نتیجه گرفت شرکت در آزمونهای آنلاین مستمر نقش بسزایی در افزایش معلومات دانشجویان، کاهش غیبت در طول ترم و در نهایت افزایش نمرات نهایی داشته است.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.