اثر محافظتی ان استیل سیستئین در مقابل سمیت میتوکندریایی ناشی از مس سولفات در میتوکندری‌های استخراج‌شده از کبد موش صحرایی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 اثر محافظتی ان استیل سیستئین در مقابل سمیت میتوکندریایی ناشی از مس سولفات در میتوکندری‌های استخراج‌شده از کبد موش صحرایی دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد اثر محافظتی ان استیل سیستئین در مقابل سمیت میتوکندریایی ناشی از مس سولفات در میتوکندری‌های استخراج‌شده از کبد موش صحرایی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اثر محافظتی ان استیل سیستئین در مقابل سمیت میتوکندریایی ناشی از مس سولفات در میتوکندری‌های استخراج‌شده از کبد موش صحرایی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن اثر محافظتی ان استیل سیستئین در مقابل سمیت میتوکندریایی ناشی از مس سولفات در میتوکندری‌های استخراج‌شده از کبد موش صحرایی :

زمینه و هدف: مس سولفات ماده‌ای سمی با کاربردی‌های بسیار زیاد است که در مقادیر زیاد باعث ایجاد طیف گسترده‌ای‌ از عوارض در بافت کبد می‌شود. مطالعات نشان داده‌اند میتوکندری‌ها اهداف بالقوه‌ای‌ برای سمیت مس سولفات هستند. در این مطالعه از ان استیل سیستئین به‌عنوان نوعی عامل آنتی‌اکسیدان برای محافظت میتوکندری‌ها در مقابل سمیت ایجادشده با مس سولفات استفاده شد.
روش بررسی: در این مطالعه از موش‌های نر نژاد ویستار (با وزن ۱۸۰ تا ۲۰۰ گرم) استفاده شد. میتوکندری‌های ایزوله استخراج‌شده از کبد موش صحرایی از طریق روش سانتریفیوژهای متعدد استخراج و درنهایت به ۵ گروه مختلف تقسیم‌بندی شدند. گروه اول به‌عنوان کنترل قرار گرفت. گروه دوم فقط دُز ۱۰۶ میکرومولار از مس سولفات را دریافت کردند. دیگر گروه‌ها با غلظت‌های ۱، ۲ و ۵ میلی‌مولار از ان استیل سیستئین پیش‌تیمار شدند و سپس در معرض دُز ۱۰۶ میکرومولار از مس سولفات قرار گرفتند. سپس آزمون‌های MTT، لیپید پراکسیداسیون و گلوتاتیون احیا در هر گروه تعیین شد. داده‌ها با استفاده از آزمون یک‌طرفه تحلیل شدند.
یافته‌ها: نتایج پژوهش حاضر نشان داد کاهش قابل‌توجهی در شاخص‌های میتوکندریایی نظیر میزان عملکرد کمپلکس ۲ میتوکندریایی، میزان گلوتاتیون احیای میتوکندریایی و لیپید پراکسیداسیون در میتوکندری‌های کبد موش صحرایی مشهود بود که در معرض مس سولفات قرار داشتند. از سوی دیگر مشخص شد تیمار با ان استیل سیستئین به‌طور مؤثری از سمیت مس سولفات جلوگیری می‌کند.
نتیجه‌گیری: نتایج تأییدکننده اثرات محافظتی ان استیل سیستئین در مقابل سمیت مس سولفات در میتوکندری‌های کبد موش صحرایی است. این اثرات ممکن است به دلیل توانایی آن در پاک‌سازی رادیکال‌های آزاد باشد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.