پایش رشد کودکان کار ۶-۵ ساله منطقه ۱۵ شهر تهران در سال ۱۳۹۷


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 پایش رشد کودکان کار ۶-۵ ساله منطقه ۱۵ شهر تهران در سال ۱۳۹۷ دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پایش رشد کودکان کار ۶-۵ ساله منطقه ۱۵ شهر تهران در سال ۱۳۹۷  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پایش رشد کودکان کار ۶-۵ ساله منطقه ۱۵ شهر تهران در سال ۱۳۹۷،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پایش رشد کودکان کار ۶-۵ ساله منطقه ۱۵ شهر تهران در سال ۱۳۹۷ :

زمینه و هدف: سوء‌تغذیه در کودکان علاوه بر عقب‌ماندگی رشد جسمی و ذهنی، با کاهش یادگیری و عدم توانایی در کسب مهارت همراه می‌باشد. در این ارتباط، مطالعه حاضر با هدف بررسی وضعیت تغذیه‌ای کودکان ۶-۵ ساله ‘کانون شکوفا’ (کودکان کار) منطقه ۱۵ شهر تهران انجام شد.
روش بررسی: این مطالعه از نوع مقطعی بوده و با توجه به محدود بودن تعداد کودکان مورد نظر در این مرکز (۵۳ نفر) به روش سرشماری در سال ۱۳۹۷ انجام شد. اطلاعات مورد نیاز براساس پرونده کودکان و اندازه‌گیری‌های آنتروپومتریک جمع‌آوری شدند و با استفاده از استاندارد NCHS (National Center for Health Statistics)، امتیاز Z برای هریک از شاخص‌های BMI (Body mass index) برای سن، وزن برای سن و قد برای سن محاسبه گردید. داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار SPSS نسخه ۲۰ و آزمون آماری مجذور کای دو در سطح معناداری (۰۵/0P) تجزیه و تحلیل شدند.
یافته‌ها: در این مطالعه ۲۵ پسر (۲/۴۷ درصد) و ۲۸ دختر (۸/۵۲ درصد) شرکت نمودند. ۲۸ نفر از آزمودنی‌ها (۸/۵۲ درصد) ملیت ایرانی و ۲۵ نفر (۲/۴۷ درصد) ملیت افغان داشتند. ارزیابی تن‌سنجی نشان داد که ۷/۵ درصد از کودکان کم وزنی متوسط، ۵/۷ درصد کوتاه قدی متوسط و ۷/۵ درصد از آن‌ها اضافه وزن داشتند.
نتیجه‌گیری: یافته‌های این مطالعه نشان دادند که وضعیت تغذیه‌ای کودکان ۶-۵ ساله کانون شکوفا نسبتاً مناسب است؛ اما از آنجایی که احتمال کمبود ریزمغذی‌ها وجود دارد، پیشنهاد می‌شود این مهم در مطالعات آتی مورد بررسی قرار گیرد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.