افسردگی زمینه‌ای و عوامل مرتبط با آن در رانندگان خودروهای سواری مراجعه کننده به مرکز ترومای یاسوج


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 افسردگی زمینه‌ای و عوامل مرتبط با آن در رانندگان خودروهای سواری مراجعه کننده به مرکز ترومای یاسوج دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد افسردگی زمینه‌ای و عوامل مرتبط با آن در رانندگان خودروهای سواری مراجعه کننده به مرکز ترومای یاسوج  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی افسردگی زمینه‌ای و عوامل مرتبط با آن در رانندگان خودروهای سواری مراجعه کننده به مرکز ترومای یاسوج،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن افسردگی زمینه‌ای و عوامل مرتبط با آن در رانندگان خودروهای سواری مراجعه کننده به مرکز ترومای یاسوج :

زمینه و هدف: خطاهای انسانی که می‌تواند ناشی از فاکتورهایی از قبیل شرایط روحی و شخصیتی باشد، مهم‌ترین عوامل ایجاد کننده زیان‌های جبران ناپذیر جانی و مالی در حوادث رانندگی است. افسردگی یکی از شایع‌ترین و پیچیده‌ترین مسایل پزشکی و اجتماعی است و در صورت عدم درمان به موقع، توانمندی‌های فرد را تحت تأثیر قرار می‌دهد. هدف از این مطالعه تعیین و بررسی شیوع افسردگی زمینه‌ای و عوامل مرتبط با آن در رانندگان خودروهای سواری با یک حادثه تصادف، مرکز ترومای یاسوج بود.

روش بررسی: این مطالعه یک پژوهش توصیفی‌ـ تحلیلی، از نوع مقطعی می‌باشد که بر روی ۱۹۵راننده با رانندگی منجر به تصادف در نیمه اول سال ۱۳۹۷ در بیمارستان شهید بهشتی صورت پذیرفت. اطلاعات دموگرافیک افراد به وسیله پرسشنامه و میزان افسردگی به وسیله پرسشنامه بک جمع‌آوری شد. این پرسشنامه به طور متوسط ۱۰ دقیقه زمان برای پر کردن لازم داشت. پرسشنامه به وسیله یک پزشک که آشنا به مصاحبه بود انجام شد. وجود و شدت افسردگی براساس این پرسشنامه سنجیده شد و بر اساس نمره کسب شده از آزمون بک در دسته افسردگی خیلی خفیف یا نرمال(نمره ۱ تا ۱۰)، خفیف(۱۱ تا ۱۶)، مرزی و نیاز به مشاوره(۱۷ تا ۲۰)، متوسط یا به نسبت افسرده(۲۱ تا ۳۰)، افسردگی شدید(۳۱ تا ۴۰) و بیش از حد شدید(۴۱ تا ۶۳) قرار گرفتند. بر اساس نوع داده‌های جمع‌آوری شده از آزمون‌های آماری تی تست، کولموگرف‌ ـ اسمیرینوف، اسپیرمن، من ویتنی، کروسکال والیس، مجذور کا یا تست دقیق فیشر برای تجزیه و تحلیل استفاده شد.

یافته‌ها: نتایج نشان داد میانگین سنی رانندگان ۶/۳۷ سال بود. ۳۶/۵۵ درصد افراد مورد مطالعه متاهل، ۶۷/۴۶ درصد دارای تحصیلات دانشگاهی، ۳۳/۸۹ درصد افراد مورد مطالعه دارای وضعیت رضایت اقتصادی معمولی و پایین و بیش از ۶۰ درصد آنان رضایت شغلی نداشتند. میانگین نمره افسردگی بر اساس پرسشنامه بک ۱۶ بود و تنها در ۲۸ درصد رانندگان فاقد افسردگی و سالم بودند و حدود ۳۶/۱۴ درصدموارد دارای فرهنگ مصرف الکل بودند.

نتیجه گیری: نتایج این مطالعه نشان داد شیوع افسردگی در رانندگان شهر یاسوج بالا بود، از ۹ عامل مورد بررسی فقط چهار عامل مصرف سیگار، مصرف الکل، وضعیت اقتصادی و رضایت شغلی همبستگی معنی‌داری با افسردگی نشان دادند. بر خلاف اعتقاد و فرهنگ عمومی‌ جامعه به عدم مصرف الکل، مصرف در میان راننده های دارای تصادف شیوع بالا داشت.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.