اثربخشی آموزش تنظیم هیجان مبتنی بر رفتاردرمانی دیالکتیکی بر کاهش اضطراب و خشم دانش-آموزان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 اثربخشی آموزش تنظیم هیجان مبتنی بر رفتاردرمانی دیالکتیکی بر کاهش اضطراب و خشم دانش-آموزان دارای ۲۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد اثربخشی آموزش تنظیم هیجان مبتنی بر رفتاردرمانی دیالکتیکی بر کاهش اضطراب و خشم دانش-آموزان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اثربخشی آموزش تنظیم هیجان مبتنی بر رفتاردرمانی دیالکتیکی بر کاهش اضطراب و خشم دانش-آموزان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن اثربخشی آموزش تنظیم هیجان مبتنی بر رفتاردرمانی دیالکتیکی بر کاهش اضطراب و خشم دانش-آموزان :

زمینه و هدف: در دوران مدرسه دانش آموزان هم‌زمان با تغییرات جسمانی و شناختی، تغییرات عاطفی و هیجانی زیادی از جمله اضطراب و خشم را تجربه می کنند که اگر خارج از کنترل باشند، می تواند روابط میان فردی را تحت تأثیر قرار داده و مخرب باشند. ازآنجا که برای سنین کودکی و نوجوانی آموزش تنظیم هیجان یک نکته اساسی فراموش‌ شده در آموزش‌ و پرورش است، هدف از این پژوهش تعیین و بررسی تأثیر آموزش تنظیم هیجان مبتنی بر رفتاردرمانی دیالکتیکی، بر کاهش اضطراب و خشم دانش آموزان بود.

روش بررسی: پژوهش حاضر از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون‌ـ پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری پژوهش حاضر کلیه دانش آموزان دختر مقطع متوسطه اول شهر لنده استان کهگیلویه و بویراحمد در سال تحصیلی ۱۳۹۷ـ۱۳۹۶ بودند. از بین این دانش آموزان، ۳۶ نفر بر حسب شرایط ورود به پژوهش با روش نمونه گیری در دسترس انتخاب و به ‌صورت تصادفی در دو گروه مساوی آزمایش و کنترل انتخاب شدند. برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه اضطراب بک(۱۹۹۰) و مقیاس خشم نواکو(۱۹۸۶) در دو مرحله پیش آزمون و پس آزمون استفاده شد. جلسه درمانی آموزش تنظیم هیجان مبتنی رفتاردرمانی دیالکتیکی به مدت ۹ جلسه ۹۰ دقیقه ای به ‌صورت هفته ای یک جلسه برای گروه آزمایش اجرا شد، اما گروه کنترل این آموزش را دریافت نکردند. داده ها با استفاده از آزمون آماری تحلیل کوواریانس چند متغیری تجزیه ‌و تحلیل شدند.

یافته‌ها: نتایج تحلیل داده ها نشان داد که آموزش تنظیم هیجان مبتنی بر رفتاردرمانی دیالکتیکی بر کاهش اضطراب (۰۰۱/0p؛۰۷۷/۱۴=F) و خشم (۰۰۴/0p؛۴۲۲/۷=F) دانش آموزان مؤثر بوده است، بدین معنا که در پس آزمون میانگین نمرات اضطراب(۵۷/۴=SD؛ ۱۰/۲۳=M) و خشم(۳۳/۱=SD؛ ۰۶/۳۸=M) دانش آموزان در گروه آزمایش در مقایسه با گروه کنترل کاهش معنی‌داری را نشان داد.

نتیجه‌گیری: بر اساس یافته‌های حاصل از پژوهش حاضر می‌توان گفت که آموزش تنظیم هیجان مبتنی بر رفتاردرمانی دیالکتیکی منجر به کاهش اضطراب و خشم دانش آموزان می‌شود و می‌توان برای پیشگیری و کاهش اضطراب و خشم دانش‌آموزان از این روش درمانی استفاده کرد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.