مراقبت های تغذیه ای در پیشگیری و درمان کرونا ویروس ( Covid-19) : یک مرور ساده


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مراقبت های تغذیه ای در پیشگیری و درمان کرونا ویروس ( Covid-19) : یک مرور ساده دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مراقبت های تغذیه ای در پیشگیری و درمان کرونا ویروس ( Covid-19) : یک مرور ساده  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مراقبت های تغذیه ای در پیشگیری و درمان کرونا ویروس ( Covid-19) : یک مرور ساده،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مراقبت های تغذیه ای در پیشگیری و درمان کرونا ویروس ( Covid-19) : یک مرور ساده :

مقدمه و هدف: اخیراً یک گونه از خانواده بتاکروناویروس جدید در ووهان چین به نام nCoV-2019 یافت شده است. این ویروس می‌تواند باعث انواع بیماری‌های تنفسی شدید مانند سندرم تنفسی حاد شدید شود؛ بنابراین، با توجه به ارتباط تغذیه با سیستم ایمنی و تنفسی، این مطالعه مروری با هدف مراقبت‌های تغذیه‌ای در پیشگیری و درمان کووید ۱۹ طراحی شد.
روش کار: مطالعه انجام‌شده به‌صورت مروری با جست‌وجو در پایگاه‌های Pubmed و Google scholar با کلیدواژه‌های Virus و Crona Nutrition ،supplement ،influenza انجام شد. به این صورت که مقالات فارسی و انگلیسی تا سال ۲۰۲۰ جمع‌آوری و بررسی شدند.
یافته‌ها: بر اساس شواهد موجود، اصلی‌ترین روش انتقال این ویروس از طریق انتقال فردبه‌فرد است؛ بنابراین، شستن مکرر دست‌ها، حفظ فاصله اجتماعی و رعایت بهداشت فردی نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا به بیماری دارد. با توجه به نقش تغذیه در پیشگیری از ابتلا به عفونت‌ها و ارتباط بین کمبود ویتامین‌ها و املاح در تشدید بیماری‌های تنفسی، به تمام بیماران مصرف انواع میوه و سبزیجات توصیه می‌شود. مصرف مایعات ولرم به‌منظور رقیق‌کردن ترشحات تنفسی و داشتن رژیم متعادل متنوع که حاوی تمامی گروه‌های اصلی غذایی باشد در این بیماران اهمیت دارد. برای افرادی که کمبودهای تغذیه‌ای دارند، مکمل‌یاری توصیه می‌شود؛ اما در خصوص همه بیماران یافته‌های ضدونقیضی وجود دارد.
نتیجه‌گیری: به‌منظور بهبود سیستم ایمنی بدن توصیه می‌شود غذاهای پروتئینی به‌صورت کامل پخته شود و از مصرف غذاهای بدون بسته‌بندی پرهیز شود. درخصوص مصرف میوه‌ها و سبزیجات، ترجیحاً از میوه‌ها و سبزیجاتی استفاده شود که پوست آن‌ها قابل جداشدن است. با توجه به ارتباط سوءتغذیه و گسترش بیماری‌های عفونی، دریافت کافی درشت‌مغذی‌ها، پروتئین‌ها، چربی‌های مفید، منابع امگا ۳ و مصرف میوه‌ها و سبزیجات توصیه می‌شود.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.