نقش طرحواره‌های ناسازگار اولیه در پیش‌بینی خطر عود به اعتیاد


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 نقش طرحواره‌های ناسازگار اولیه در پیش‌بینی خطر عود به اعتیاد دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد نقش طرحواره‌های ناسازگار اولیه در پیش‌بینی خطر عود به اعتیاد  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی نقش طرحواره‌های ناسازگار اولیه در پیش‌بینی خطر عود به اعتیاد،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن نقش طرحواره‌های ناسازگار اولیه در پیش‌بینی خطر عود به اعتیاد :

زمینه و هدف: درباره سبب‌شناسی اعتیاد اخیراً به علت‌های شناختی توجه ویژه‌ای شده است؛ بنابراین، پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش طرحواره‌های ناسازگار اولیه در پیش‌بینی خطر عود به اعتیاد انجام گرفت.
روش‌بررسی: طرح پژوهش حاضر توصیفی‌همبستگی بود و از روش رگرسیون چندگانه استفاده شد. جامعه آماری پژوهش حاضر تمامی معتادان ۲۰تا۴۵ساله در شهرستان مشهد به تعداد ۳۵۵۵ نفر در سال ۹۸-۱۳۹۷ بودند. از بین آن‌ها تعداد ۶۸۹ نفر که حداقل شش ماه از دوره پاکی‌شان گذشته بود با استفاده از روش نمونه‌گیری دردسترس انتخاب شدند. برای جمع‌آوری داده‌ها از پرسشنامه‌های طرحواره یانگ (۱۹۹۸) و شناسایی افراد درمعرض خطر اعتیاد (انیسی، ۱۳۹۲) استفاده شد. تجزیه‌وتحلیل داده‌های به‌دست‌آمده از پژوهش به‌وسیله ضریب همبستگی پیرسون و آنالیز رگرسیون صورت گرفت.
یافته‌ها: نتایج تحلیل همبستگی پیرسون نشان داد که بین تمامی طرحواره‌های شکست (۰۶۸۵)، نقص/شرم (۰۶۲۷)، محرومیت هیجانی (۰۵۶۹)، خویشتن‌داری (۰۷۷۱)، آسیب‌پذیری نسبت به ضرر یا بیماری (۰۵۴۸)، استحقاق (۰۴۷۰)، خودتحول‌نیافته/گرفتار (۰۵۲۲)، بی‌اعتمادی (۰۵۷۹)، بازداری هیجانی (۰۴۹۱)، انزوای اجتماعی (۰۶۷۹)، ازخودگذشتگی (۰۳۳۰)، رهاشدگی (۰۴۸۷)، اطاعت (۰۶۴۹)، معیارهای سرسختانه (۰۶۶۲) و وابستگی (۰۴۷۴) و خطر عود به اعتیاد ضرایب همبستگی معنادار است (۰۰۰۱>p). نتایج تحلیل رگرسیون به‌روش هم‌زمان مشخص کرد که خرده‌مقیاس‌های خویشتن‌داری/خودانضباطی ناکافی، اطاعت، وابستگی/بی‌کفایتی، شکست، بازداری هیجانی و نقص/شرم، توان پیش‌بینی خطر عود اعتیاد را دارند (۰۰۰۱>p).
نتیجه‌گیری: باتوجه به یافته‌های این پژوهش در زمینه ارتباط طرحواره‌های ناسازگار اولیه و خطر عود اعتیاد، متخصصان حوزه اعتیاد می‌توانند این یافته‌ها را در پیشگیری از عود و درمان معتادان مدنظر قرار دهند.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.