اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر انعطاف‌پذیری تصویر بدنی و کنترل عواطف در زنان مبتلا به اختلال پرخوری افراطی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر انعطاف‌پذیری تصویر بدنی و کنترل عواطف در زنان مبتلا به اختلال پرخوری افراطی دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر انعطاف‌پذیری تصویر بدنی و کنترل عواطف در زنان مبتلا به اختلال پرخوری افراطی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر انعطاف‌پذیری تصویر بدنی و کنترل عواطف در زنان مبتلا به اختلال پرخوری افراطی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر انعطاف‌پذیری تصویر بدنی و کنترل عواطف در زنان مبتلا به اختلال پرخوری افراطی :

مقدمه: اختلال پرخوری افراطی یکی از رایجترین اختلال های روانی در افراد دارای اضافه وزن و چاق است و درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد نقش موثری در بهبود ویژگی های روانشناختی دارد. بنابراین، مطالعه حاضر با هدف تعیین اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر انعطافپذیری تصویر بدنی و کنترل عواطف در زنان مبتلا به اختلال پرخوری افراطی انجام شد.
روش کار: روش پژوهش نیمه تجربی با طرح پیش آزمون، پس آزمون و پیگیری با گروه کنترل بود. جامعه پژوهش زنان مبتلا به اختلال پرخوری افراطی مراجعه کننده به کلینیک های تغذیه شهر قم در سال ۱۳۹۷ بودند. مجموعا ۳۰ نفر با روش نمونه گیری در دسترس انتخاب و با روش تصادفی در دو گروه مساوی جایگزین شدند. گروه آزمون برای ۱۲ جلسه ۲ ساعته(هفته ای یک جلسه) درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد دریافت کرد و گروه کنترل آموزشی ندید. ابزارهای پژوهش خرده مقیاس اختلال پرخوری افراطی در مقیاس تشخیص اختلال خوردن و پرسشنامه های انعطاف پذیری تصویر بدنی و کنترل عواطف بودند. داده ها با روشهای اندازه گیری مکرر و آزمون
تعقیبی بونفرونی در نرم افزار SPSS-21 تحلیل شدند.
یافته‌ها: یافته‌ها نشان داد که گروه‌های آزمون و کنترل در مرحله پیش‌آزمون از نظر انعطاف‌پذیری تصویر بدنی و کنترل عواطف تفاوت معنی‌داری نداشتند (۰۵ / ۰ > P) اما گروه‌های آزمون و کنترل در مراحل پس‌آزمون و پیگیری از نظر هر دو متغیر تفاوت معنی‌داری داشتند (۰/۰۵P). به عبارت دیگر، درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد در مرحله پس‌آزمون باعث بهبود انعطاف‌پذیری تصویر بدنی و کنترل عواطف در زنان مبتلا به اختلال پرخوری افراطی شد و نتایج در مرحله پیگیری حفظ شد (۰/۰۵P).
نتیجه‌گیری: بر اساس نتایج توصیه می‌گردد که درمانگران و روانشناسان بالینی از روش درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد در کنار سایر روش‌ها برای بهبود ویژگی‌های روانشناختی به‌ویژه بهبود انعطاف‌پذیری تصویر بدنی و کنترل عواطف در زنان مبتلا به اختلال پرخوری استفاده نمایند.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.