اگزوزوم ها: نانو حامل‌ های زیستی نوین جهت هدف ‌گیری کارآمد سلول‌ های توموری گلیوبلاستوما


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 اگزوزوم ها: نانو حامل‌ های زیستی نوین جهت هدف ‌گیری کارآمد سلول‌ های توموری گلیوبلاستوما دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد اگزوزوم ها: نانو حامل‌ های زیستی نوین جهت هدف ‌گیری کارآمد سلول‌ های توموری گلیوبلاستوما  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اگزوزوم ها: نانو حامل‌ های زیستی نوین جهت هدف ‌گیری کارآمد سلول‌ های توموری گلیوبلاستوما،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن اگزوزوم ها: نانو حامل‌ های زیستی نوین جهت هدف ‌گیری کارآمد سلول‌ های توموری گلیوبلاستوما :

سابقه و هدف: گلیوبلاستوما یک تومور بسیار بدخیم مغزی است که با پیش ‌آگهی ضعیف و نرخ بالای عود در بیماران شناخته می‌شود. جراحی، شیمی ‌درمانی و رادیو درمانی به ‌عنوان روش‌های استاندارد درمان گلیوبلاستوما، در نظر گرفته می‌شود. اگرچه، این روش‌ها قادر نبوده‌اند تا سلول‌های سرطانی را به ‌صورت کامل از بین ببرند. یکی از مهم‌ترین موانع درمان گلیوبلاستوما، سد خونی مغزی است که مانع از رسیدن داروها به بافت مغزی می‌شود. هدف از این مطالعه، بررسی امکان استفاده از اگزوزوم ها به‌ عنوان حامل دارو در حیطه درمان تومور گلیوبلاستوما می باشد.
مواد و روش ها: در این مطالعه مروری برای دستیابی به یک نگاه اجمالی به اگزوزم ها به‌عنوان یک فرصت در سیستم انتقالی دارویی سیستم اعصاب مرکزی از طریق سد خونی مغزی، در بانک‌های اطلاعاتی گوگل اسکولار (Google Scholar) و پاب مد (Pub Med) با استفاده از کلید واژه ‌هایی چون اگزوزوم (Exosome)، گلیوبلاستوما (Glioblastoma) و سیستم‌های دارو رسانی (Drug delivery)، جستجو انجام شد.
یافته ها: در جستجوی اولیه ۱۴۴۰۰ مقاله به دست آمد و پس از بررسی اولیه و حذف مطالعات غیر مرتبط، در نهایت تعداد ۴۰ مقاله بررسی شدند. اگزوزوم ها، نانو ذرات طبیعی هستند که از سلول‌های مختلف ترشح می‌شوند. کاربردهای اگزوزوم در سیستم‌های دارو رسانی به ‌عنوان یک رویکرد کارآمد برای انتقال محتویات مختلف به سلول‌های سرطانی است. همچنین این ذرات قادر هستند، مولکول‌های زیستی و دارویی را از سد خونی مغزی به سلول‌های مغزی منتقل کنند. این نانو ذرات طبیعی پایدار با گردش طولانی ‌مدت هستند که پاسخ‌های رد ایمنی را ایجاد نمی‌کنند.
نتیجه گیری: بر اساس نتایج این مطالعه، نانو حامل های مبتنی بر اگزووم به ‌عنوان یک حامل بالقوه با مزایای بسیار جالب و جذاب در امر دارو رسانی و انتقال عوامل دارویی می توانند جهت درمان تومورهای مغزی از‌ جمله گلیوبلاستوما مولتی فرم مورد استفاده قرار گیرند.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.