معیارهای موثر بر تدریس نظری و عملی اساتید از دیدگاه دانشجویان دندانپزشکی گیلان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 معیارهای موثر بر تدریس نظری و عملی اساتید از دیدگاه دانشجویان دندانپزشکی گیلان دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد معیارهای موثر بر تدریس نظری و عملی اساتید از دیدگاه دانشجویان دندانپزشکی گیلان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی معیارهای موثر بر تدریس نظری و عملی اساتید از دیدگاه دانشجویان دندانپزشکی گیلان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن معیارهای موثر بر تدریس نظری و عملی اساتید از دیدگاه دانشجویان دندانپزشکی گیلان :

مقدمه: دانشگاه یکی از مهم ترین و سازنده ترین نهادهای اجتماعی است. لازمه ی رسیدن به اهداف تعلیم و تربیت، داشتن اساتیدی با ویژگی های شایسته است. شناخت معیارهای تدریس اساتید از دیدگاه آموزش گیرندگان، کیفیت آموزش را ارتقاء خواهد داد. از این رو مطالعه حاضر با هدف تعیین دیدگاه دانشجویان دندانپزشکی درباره ی معیارهای موثر بر تدریس نظری و عملی اساتید در سال ۱۳۹۶ انجام گرفته است.
روش ها: این مطالعه توصیفی- مقطعی حاضر بر روی ۲۳۰ نفر از دانشجویان دندانپزشکی رشت که از طریق سرشماری انجام شد. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته شامل اطلاعات فردی- اجتماعی و بخش دوم شامل ۱۶ سوال در رابطه با معیارهای تدریس نظری و عملی بود که روایی و پایایی آن تایید گردید. داده ها با استفاده از آمار توصیفی (میانگین، انحراف معیار و درصد) و آمار استنباطی (اسپیرمن، t مستقل، آنووا، آزمون تعقیبی توکی) از طریق نرم افزار آماری SPSS تجزیه و تحلیل شدند.
یافته ها: ۲۳۰ نفر از دانشجویان با میانگین سنی ۱/۷±۲۱/۳۵ سال شامل ۱۱۴ پسر (۴۹/۶ درصد) و ۱۱۶ دختر (۵۰/۴ درصد) در مطالعه شرکت داشتند. نتایج نشان داد که در حیطه تدریس نظری مهم ترین ویژگی، داشتن تسلط بر موضوع تدریس (۷۰/۴ درصد)، بیان شفاف و واضح مطالب (۵۳/۹ درصد) و ایجاد ارتباط بین مطالب نظری و بالینی در تدریس (۵۳/۵ درصد) است. در حیطه تدریس نظری کم اهمیت ترین ویژگی استاد تهیه جزوه از مطالب تدریس شده برای دانشجویان (۲۰ درصد) و علاقه مندی به پژوهش و تحقیق (۱۷ درصد) بود. در حیطه تدریس عملی کم اهمیت ترین ویژگی برگزار کردن کنفرانس های منظم بخشی- ژورنال کلاب و ارائه مورد (۲۰ درصد) و مهم ترین مشخصه در این حیطه در دسترس بودن استاد در بخش های بالینی از زمان شروع تا پایان بخش (۵۳/۵ درصد) بود. یافته های حاصل از مطالعه حاکی از آن بود که بین سال تحصیلی با میانگین نمره عملی رابطه معنی داری (۰/۰۰۱>P) وجود دارد.
نتیجه گیری: باتوجه به یافته ها تسلط بر موضوع تدریس از مهم ترین عوامل تاثیرگذار در حیطه نظری است. همچنین علاوه بر توانمندی علمی اساتید، در دسترس بودن استاد در بخش های بالینی می تواند در ارتقاء کیفیت آموزش در حیطه عملی موثر باشد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.