آگاهی و نگرش مادران نسبت به تغذیه انحصاری با شیر مادر


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 آگاهی و نگرش مادران نسبت به تغذیه انحصاری با شیر مادر دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد آگاهی و نگرش مادران نسبت به تغذیه انحصاری با شیر مادر  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی آگاهی و نگرش مادران نسبت به تغذیه انحصاری با شیر مادر،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن آگاهی و نگرش مادران نسبت به تغذیه انحصاری با شیر مادر :

مقدمه: تغذیه انحصاری با شیر مادر، کودکان را در برابر بیماری ها در ۶ ماه اول زندگی محافظت می کند. آگاهی و نگرش بر کارکرد شیردهی تاثیر می گذارد. این مطالعه آگاهی و نگرش مادران را در زمینه شیردهی در بیمارستان دوستدار کودک الزهرای رشت، ایران ارزیابی می کند.
هدف: تعیین آگاهی و نگرش مادران در زمینه شیردهی و عوامل مرتبط در مادران تحت مراقبت پس از زایمان در مرکز آموزشی درمانی و پژوهشی الزهرا شهرستان رشت
مواد و روش ها: این مطالعه ی توصیفی- مقطعی ۳۸۴ مادر زایمان کرده با نمونه گیری خوشه ای و تصادفی ساده در واحد پس از زایمان بیمارستان الزهرای رشت انجام شد. پرسشنامه ای دربردارنده ۳ قسمت اصلی، اطلاعات دموگرافی، آگاهی و نگرش مادران به شیردهی از جنبه های گوناگون، تنظیم و امتیاز آگاهی و نگرش نیز محاسبه و داده ها با آزمون های آماری Mann-Whitney و Kurskal-Wallise و ضریب همبستگی اسپیرمن با نرم افزار SPSS نسخه ۲۱ آنالیز شد.
نتایج: تنها ۶/۳۲% مادران آگاهی خوبی پیرامون شیردهی داشتند و آگاهی بیشتر آنان در حد متوسط بود(۱/۳۹%). همه مادران نگرش مثبت داشتند اما نگرش ۳/۲۰% آنان مثبت تر بود و بیشتر افراد (۲/۶۷%) در وضعیت بینابینی و دیگران نگرش منفی تری نسبت به سایرین داشتند.
در آنالیز چندگانه در مدل رگرسیون لجستیک، وضعیت نگرش (۰۰۰۱/۰>P)، تجربه شیردهی (۰۰۶/۰=P)، آموزش شیردهی (۰۰۴/۰=P)، درآمد (۰۳/۰=P) و شغل مادر (۰۰۱/۰=P) از عوامل پیش بینی کننده آگاهی بالا و نیز وضعیت آگاهی (۰۴۳/۰=P)، تحصیلات مادر (۰۰۴/۰=P)، زایمان طبیعی نسبت به سزارین (۰۰۸/۰=P)، نوع تغذیه نوزاد (۰۰۰۱/۰=P) از عوامل پیش بینی کننده مرتبط با نگرش مثبت بودند. همچنین، ارتباط مثبت مستقیم معنی دار در حد ضعیف بین سن و نمره آگاهی (۰۰۲/۰=P ، ۱۵۸/۰=r) و همچنین نمره نگرش (۰۶۲/۰=P ، ۱۲۸/۰=r) بدست آمد.
نتیجه گیری:تعداد چشمگیری از مادران، دانش متوسط پیرامون شیردهی داشتند که لزوم برنامه ریزی مداخله ای به ویژه برای مادران با میزان تحصیلات پایین را مطرح می کند.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.