ابزارهای شناسایی اختلالات طیف اتیسم: مطالعه نظام‌مند


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ابزارهای شناسایی اختلالات طیف اتیسم: مطالعه نظام‌مند دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ابزارهای شناسایی اختلالات طیف اتیسم: مطالعه نظام‌مند  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ابزارهای شناسایی اختلالات طیف اتیسم: مطالعه نظام‌مند،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ابزارهای شناسایی اختلالات طیف اتیسم: مطالعه نظام‌مند :

در اختلالات طیف اتیسم، شناسایی اختلالات طیف اتیسم از دو جهت حائز اهمیت است: غربالگری جهت کاهش هزینه‌ها و تشخیص برای ارائه مداخلات بهنگام. از این‌رو پژوهش حاضر مرور نظامند بر ابزارهای شناسایی اختلالات طیف اتیسم با تاکید بر نظام تشخیصی ایران بود.
پژوهش حاضر با استفاده از روش پژوهش مرور نظام‌دار و با واژگان کلیدی Screening tool autism و Diagnosis tool در منابع اطلاعاتیGooglescholar ، Scopus، Springer، Sciencedirect و ابزارهای غربالگری و تشخیصی اتیسم در منابع اطلاعاتی Magiran و SIDبود که در طی سال‌های ۲۰۲۰-۱۹۸۰ تعداد ۱۴۴ مقاله بدست آمد که در نهایت با روش نمونه‌گیری هدفمند تعداد ۵۸ مقاله بدست آمد. نتایج نشان داد که از میان ابزارهای طراحی‌شده برای اختلالات طیف اتیسم، ۶ ابزار غربالگری ۸ ابزار تشخیصی، ۲ ابزار بومی ایران و ۳۴ ابزار مربوط به نتایج هنجاریابی در سایر کشورها بود که ۱۰ مقاله مربوط به هنجاریابی ابزارهای موردنظر در ایران بود.
به نظر می‌رسد برای بهره‌گیری از ابزارهای سودمند و معتبر در تشخیص کودک اتیستیک ایرانی، هنجاریابی آزمون‌های بیشتری نیاز است تا فرآیند تشخیص با ابزارهای معتبر صورت گیرد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.