دیدگاه پرستاران نسبت به ویژگی‌ها و توانمندی‌های یک مدیر تغییر در نظام سلامت


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 دیدگاه پرستاران نسبت به ویژگی‌ها و توانمندی‌های یک مدیر تغییر در نظام سلامت دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دیدگاه پرستاران نسبت به ویژگی‌ها و توانمندی‌های یک مدیر تغییر در نظام سلامت  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دیدگاه پرستاران نسبت به ویژگی‌ها و توانمندی‌های یک مدیر تغییر در نظام سلامت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دیدگاه پرستاران نسبت به ویژگی‌ها و توانمندی‌های یک مدیر تغییر در نظام سلامت :

مقدمه: امروزه تغییر و تحول در تمام ابعاد زندگی انسانی و سازمانی به شکل فزاینده¬ای رو به گسترش است. با شناخت ویژگی‌های مدیران تغییر به عنوان ارکان اصلی تغییر در سازمان¬های بهداشتی و درمانی، می‌توان تغییراتی اثربخش در نظام سلامت کشور ایجاد نمود. هدف از انجام این پژوهش، تعیین ویژگی‌ها و توانمندی¬های یک مدیر تغییر در نظام سلامت بود.
روش بررسی: در این مطالعه توصیفی که به صورت مقطعی در سال ۱۳۹۵ بر روی پرستاران بیمارستان‌های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمان انجام شد، تعداد ۲۸۰ پرستار به روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای وارد مطالعه شدند. ابزار گردآوری داده‌ها، پرسش‌نامه پژوهشگرساخته بود که روایی محتوا و پایایی آن مورد تأیید قرار گرفت. تجزیه و تحلیل داده‌‌ها با استفاده از تحلیل خوشه‌ای و نرم‌افزار SPSS نسخه ۱۶ انجام شد.
نتایج: بیشترین میانگین ویژگ‌ی‌ها و توانمندی‌های یک مدیر تغییر به ترتیب مربوط به «تدوین سیستم ارزشیابی و بازخورد» (۱۷/۱ ± ۳۱/۹) و «راهنما و مشاور در فرایند تغییر» (۱۰/۱ ± ۲۸/۹)، و کمترین میانگین به ترتیب مربوط به «ایجاد جو دوستانه در محیط» (۴۵/۲ ± ۳۵/۷) و «تدبیر اندیشی برای کاهش مقاومت» (۰۷/۱ ± ۰۴/۸) بود. در مجموع، ۴ دسته خصوصیات در قالب آینده‌نگری و برنامه‌ریزی؛ هماهنگ‌کننده و اطلاع‌رسان؛ تسهیل‌گر؛ و استراتژیست برای یک مدیر تغییر در نظام سلامت معرفی گردید.
نتیجه‌گیری: خصوصیاتی از قبیل آینده‌نگری، اطلاع‌رسانی، تسهیل‌گری و استراتژیست بودن از ویژگی‌ها و توانمندی یک مدیر تغییر است. تأکید بر این ویژگی‌ها و آماده‌سازی مدیران در این زمینه موجب بهبود عملکرد مدیران در راهبری تغییر و تحول در نظام سلامت می‌شود و ایجاد تغییر در سازمان‌های بهداشتی درمانی را آسان‌تر می‌کند.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.