بررسی یافته‌های تصویر‌برداری رزونانس مغناطیسی (MRI ) نوزادان با تشنج بستری شده در بیمارستان شهید صدوقی یزد و تاثیر آن بر مداخله‌های تشخیصی درمانی نوزاد از سال ۱۳۹۴ الی ۱۳۹۷


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
7 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی یافته‌های تصویر‌برداری رزونانس مغناطیسی (MRI ) نوزادان با تشنج بستری شده در بیمارستان شهید صدوقی یزد و تاثیر آن بر مداخله‌های تشخیصی درمانی نوزاد از سال ۱۳۹۴ الی ۱۳۹۷ دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی یافته‌های تصویر‌برداری رزونانس مغناطیسی (MRI ) نوزادان با تشنج بستری شده در بیمارستان شهید صدوقی یزد و تاثیر آن بر مداخله‌های تشخیصی درمانی نوزاد از سال ۱۳۹۴ الی ۱۳۹۷  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی یافته‌های تصویر‌برداری رزونانس مغناطیسی (MRI ) نوزادان با تشنج بستری شده در بیمارستان شهید صدوقی یزد و تاثیر آن بر مداخله‌های تشخیصی درمانی نوزاد از سال ۱۳۹۴ الی ۱۳۹۷،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی یافته‌های تصویر‌برداری رزونانس مغناطیسی (MRI ) نوزادان با تشنج بستری شده در بیمارستان شهید صدوقی یزد و تاثیر آن بر مداخله‌های تشخیصی درمانی نوزاد از سال ۱۳۹۴ الی ۱۳۹۷ :

مقدمه: در نوزادان جهت یافتن علت تشنج، تصویر‌برداری رزونانس مغناطیسی (MRI) ، تصویربرداری ارجح می‌باشد. این مطالعه به‌منظور بررسی یافته‌های MRI بدون تزریق مغز نوزادان بستری شده با تشنج و تاثیر آن بر مداخله‌های تشخیصی درمانی نوزاد صورت گرفت.
روش بررسی: دریک مطالعه توصیفی گذشته نگر‌ و با روش نمونه گیری غیر تصادفی آسان، پرونده طبی و MRI مغز نوزادانی که به‌علت تشنج در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان و یا بخش کودکان بیمارستان شهید صدوقی یزد از شهریور ۱۳۹۷ و قبل از آن بستری شده بودند، بررسی شد. اطلاعات در محیط نرم‌افزارSPSS:version 16 به‌ کامپیوتر وارد شده، شاخص‌ها و جداول مورد نیاز تهیه و از آزمون آماری Fisher exact test و کای‌اسکوار برای تعیین رابطه بین متغیرهای کیفی و از آزمون تی تست مستقل برای مقایسه میانگین ‌ها در دو گروه استفاده شد.
نتایج: ۲۵ دختر و ۳۸ پسر بررسی شدند که علت تشنج در ۹۴% یافت شد و شایع ترین علت هیپوکسی موقع تولد در ۲۲ نوزاد (۳۵%) بود. شایع‌ترین نوع تشنج، تونیک در ۲۳ نوزاد(۳۶/۵%) و شایع‌ترین تیپ تشنج جنرالیزه در ۴۷ نوزاد (۷۵%) بود. ۱۹ نوزاد (۳۰%)MRI غیرطبیعی داشتند. بر اساس جواب MRI تغییر در مداخله درمانی (جراحی مغز) در چهار نوزاد (۶/۳%) و تغییر در مداخلات تشخیصی (آزمایشات متابولیک) در ۱۹ نوزاد (۳۰%) صورت گرفت. نوزادانی که به‌روش سزارین به‌دنیا آمده بودند (۴۶%) بیش از نوزادان با زایمان طبیعی (۱۹%) و ۰/۰۱= P و نوزدان با تشنج موضعی (۳۷/۵%) بیش از نوزادان با تشنج عمومی(۲۱%) (۰/۰۳= P)،. MRI غیر‌طبیعی داشتند. میانگین طول مدت بستری در نوزادان باMRI غیر‌طبیعی (۲/۷۶±۱۲/۳۲ روز) بیشتر از نوزادان با MRI ‌طبیعی (۲/۸۲±۸/۵۷ روز) بود (۰/۰۲= P).
نتیجه‌گیری: بر اساس نتایج این مطالعه، MRI مغز در پیدا کردن پاتولوژی داخل جمجمه‌ای ایجاد کننده تشنج نوزادی، در نوزادان متولد شده با سزارین جهت بررسی هیپوکسی موقع تولد و نیز تشنج موضعی، کمک کننده می‌باشد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.