تأثیر تمرینات استقامتی همراه با مصرف عصاره هیدروالکلی چوب دارچین بر مارکرهای آنتی اکسیدانی و اندکس قلبی در موش‌های صحرایی نر دیابتی شده با استرپتوزوتوسین


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تأثیر تمرینات استقامتی همراه با مصرف عصاره هیدروالکلی چوب دارچین بر مارکرهای آنتی اکسیدانی و اندکس قلبی در موش‌های صحرایی نر دیابتی شده با استرپتوزوتوسین دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تأثیر تمرینات استقامتی همراه با مصرف عصاره هیدروالکلی چوب دارچین بر مارکرهای آنتی اکسیدانی و اندکس قلبی در موش‌های صحرایی نر دیابتی شده با استرپتوزوتوسین  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تأثیر تمرینات استقامتی همراه با مصرف عصاره هیدروالکلی چوب دارچین بر مارکرهای آنتی اکسیدانی و اندکس قلبی در موش‌های صحرایی نر دیابتی شده با استرپتوزوتوسین،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تأثیر تمرینات استقامتی همراه با مصرف عصاره هیدروالکلی چوب دارچین بر مارکرهای آنتی اکسیدانی و اندکس قلبی در موش‌های صحرایی نر دیابتی شده با استرپتوزوتوسین :

مقدمه: بیماری دیابت ممکن است با فقدان تعادل بین تأثیر دفاعی آنتی اکسیدان ها و افزایش تولید رادیکال های آزاد ارتباط داشته باشد. از طرفی استرس اکسیداتیو عاملی مهم و تأثیرگذار در بیماریزایی عوارض دیابت است. در این مطالعه اثرات ترکیب ورزش استقامتی و عصاره هیدروالکلی پوست دارچین بر فعالیت آنتی اکسیدانی و اندکس قلبی در موش های صحرایی نر دیابتی بررسی گردید.

مواد و روش ها: ۵۰ رت نر نژاد ویستار با وزن بین ۲۰۰ تا ۲۳۲ گرم به صورت تصادفی به ۵ گروه ده تایی تقسیم شدند: ۱- گروه کنترل سالم ۲- گروه کنترل دیابتی۳-گروه دیابتی + مصرف عصاره دارچین ۴-گروه دیابت + فعالیت ورزشی ۵-گروه دیابت + عصاره دارچین + فعالیت ورزشی. در گروه آخر حیوانات بعد از دیابتی شدن، به مدت ۸ هفته تمرین استقامتی انجام دادند و هم زمان هر حیوان mg/kg 200 عصاره هیدروالکلی پوست دارچین به صورت گاواژ دریافت نمود.

یافته ها: دیابت در گروه کنترل دیابتی و نیز گروه دیابت + عصاره به تنهایی باعث کاهش وزن قلب گردید درصورتی که فعالیت ورزشی چه به تنهایی و نیز توأم با عصاره دارچین از کاهش وزن قلب ناشی از دیابت جلوگیری نمود. فعالیت آنزیم آنتی اکسیدان کاتالاز در گروه دیابت+ عصاره دارچین+ ورزش افزایش معنادار نسبت به گروه کنترل داشت. سوپراکساید دسموتاز نیز در تمام گروه ها نسبت به گروه کنترل افزایش معنی داری داشت. فعالیت آنزیم گلوتاتیون پراکسیداز نیز در گروه های دیابت+ عصاره دارچین+ ورزش و دیابت+ عصاره دارچین نسبت به گروه کنترل افزایش معنادار نشان داد.

بحث و نتیجه گیری: یافته های پژوهش حاضر نشان داد، استفاده هم زمان از فعالیت ورزشی استقامتی و عصاره هیدروالکلی دارچین، ضمن جلوگیری از کاهش وزن قلب و احتمالاً عملکرد آن و همچنین افزایش فعالیت آنزیم های آنتی اکسیدان GPX، CAT و SOD، ممکن است از اثرات تخریبی دیابت جلوگیری نماید.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.