درشت مغذی و ریزمغذی‌های دریافتی مادر در دوران بارداری و رابطه آن با امتیاز نمایه توده بدنی برای سن نوزاد در بدو تولد: یک مطالعه کوهورت در شهر تهران


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 درشت مغذی و ریزمغذی‌های دریافتی مادر در دوران بارداری و رابطه آن با امتیاز نمایه توده بدنی برای سن نوزاد در بدو تولد: یک مطالعه کوهورت در شهر تهران دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد درشت مغذی و ریزمغذی‌های دریافتی مادر در دوران بارداری و رابطه آن با امتیاز نمایه توده بدنی برای سن نوزاد در بدو تولد: یک مطالعه کوهورت در شهر تهران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی درشت مغذی و ریزمغذی‌های دریافتی مادر در دوران بارداری و رابطه آن با امتیاز نمایه توده بدنی برای سن نوزاد در بدو تولد: یک مطالعه کوهورت در شهر تهران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن درشت مغذی و ریزمغذی‌های دریافتی مادر در دوران بارداری و رابطه آن با امتیاز نمایه توده بدنی برای سن نوزاد در بدو تولد: یک مطالعه کوهورت در شهر تهران :

سابقه و هدف: دریافت غذایی مادر در دوران بارداری نقش مهمی در رشد جنین و پیامدهای تولد دارد. هدف از مطالعه حاضر تعیین رابطه دریافت غذایی مادر در دوران بارداری با امتیاز z نمایه توده بدنی برای سن نوزاد BAZ (Body Mass Index For Age Z-Score) در بدو تولد است.
مواد و روش‌ها: این مطالعه کوهورت روی ۳۴۲ زن باردار مراجعه کننده به مراکز جامع سلامت و بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران و ایران در شهر تهران انجام شد. اطلاعات دریافت غذایی مادر با تکمیل دو یادآمد غذایی ۲۴ ساعته غیر متوالی در هفته‌های ۳۴-۳۱ بارداری به دست آمد. داده‏های مربوط به نمایه‌‏های تن‏سنجی نوزادان از پرونده سلامت نوزادان در سامانه سیب جمع‏آوری شد. تجزیه و تحلیل داده‏ها با استفاده از آزمون رگرسیون خطی با تعدیل عوامل مخدوشگر انجام شد..
یافته‌ها‌: BAZ هنگام تولد با دریافتچربی و اسیدهای چرب ترانس مادر در دوران بارداری ارتباط مستقیم و با دریافت اسیدهای چرب چند زنجیره ای اشباع نشده ارتباط معکوس داشت. همچنین BAZ هنگام تولد با دریافت غذایی منیزیم، فسفر، فولات، نیاسین و ویتامین C مادر در دوران بارداری ارتباط مستقیم و با دریافت کلسیم ارتباط معکوس داشت (۰۵/0p).
نتیجه گیری: دریافت غذایی دوران بارداری با نمایه ‏های تن‏سنجی هنگام تولد نوزادان در ارتباط بود. درنتیجه ارزیابی وضع تغذیه مادر در دوران بارداری برای اطمینان از مصرف مطلوب درشت مغذی‏ها و ریز‏ مغذی‏ ها ضروری است.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.