بررسی اثر هیپوتائورین بر لقاح و باروری داخل آزمایشگاهی اووسیت‌های حاصل از موش‌های مبتلا به سندروم تخمدان پلی‌کیستیک تجربی: مطالعه تجربی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی اثر هیپوتائورین بر لقاح و باروری داخل آزمایشگاهی اووسیت‌های حاصل از موش‌های مبتلا به سندروم تخمدان پلی‌کیستیک تجربی: مطالعه تجربی دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی اثر هیپوتائورین بر لقاح و باروری داخل آزمایشگاهی اووسیت‌های حاصل از موش‌های مبتلا به سندروم تخمدان پلی‌کیستیک تجربی: مطالعه تجربی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی اثر هیپوتائورین بر لقاح و باروری داخل آزمایشگاهی اووسیت‌های حاصل از موش‌های مبتلا به سندروم تخمدان پلی‌کیستیک تجربی: مطالعه تجربی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی اثر هیپوتائورین بر لقاح و باروری داخل آزمایشگاهی اووسیت‌های حاصل از موش‌های مبتلا به سندروم تخمدان پلی‌کیستیک تجربی: مطالعه تجربی :

پیش‌زمینه و هدف: در این مطالعه تجربی، اثر هیپوتائورین بر لقاح و باروری داخل آزمایشگاهی اووسیت‌های حاصل از موش‌های مبتلا به سندروم تخمدان پلی‌کیستیک تجربی طراحی و اجرا شد.
مواد و روش کار: در این مطالعه تجربی، از موش‌های NMRI در سنین ۶ تا ۸ هفته استفاده شد. موش‌ها به دو گروه کنترل و PCOS تقسیم شدند. برای القاء PCOS تجربی، استرادیول والرات ۱۰۰ میلی‌گرم بر کیلوگرم، به‌صورت داخل صفاقی تزریق شد. سپس برای تخمک‌گذاری ابتدا تزریق با ۵/۷ واحد PMSG در حجم ۱/۰ میلی‌لیتر و ۴۸-۴۶ ساعت بعد با تزریق ۵/۷ واحد hCG در حجم ۱/۰ میلی‌لیتر انجام شد. سرانجام، کورکومین ۱/۰، ۱ و ۱۰ میکرومولار به محیط کشت اووسیت‌های گروه PCOS اضافه شد و میزان رشد و توسعه جنینی در گروه‌های مختلف موردبررسی قرار گرفت (P).
یافته‌ها: اکثر رویان‌های متوقف‌شده دارای درصد بالایی از لیز و فراگمانتاسیون بوده و رویان‌های متوقف شده جزو تیپ I و II بودند. افزودن هیپوتائورین باعث کاهش میزان لیز و فراگمانتاسیون و کاهش درصد رویان‌های متوقف شده گردید. رویان‌های کم‌تر متوقف شده جزو تیپ III بودند (P). این بررسی نشان داد که µM 1 هیپوتائورین باعث افزایش درصد لقاح و µM 10 هیپوتائورین باعث افزایش درصد رویان‌های دوسلولی و هم‌چنین درصد بلاستوسیت‌ها را بیش‌تر افزایش داده‌اند (P).
بحث و نتیجه‌گیری: نتایج نشان داد، افزودن غلظت‌های معین هیپوتائورین به‌عنوان ماده آنتی‌اکسیدانی، باعث بهبود و افزایش درصد لقاح و افزایش درصد رویان‌های دوسلولی می‌شود. هم‌چنین در افزایش درصد بلاستوسیست‌ها نیز می‌تواند مفید واقع شود.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.