اثر هشت هفته تمرین هوازی در آب با و بدون مصرف زیره کوهی بر فاکتورهای عملکرد کلیوی و میزان مواد معدنی نمونه خون


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 اثر هشت هفته تمرین هوازی در آب با و بدون مصرف زیره کوهی بر فاکتورهای عملکرد کلیوی و میزان مواد معدنی نمونه خون دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد اثر هشت هفته تمرین هوازی در آب با و بدون مصرف زیره کوهی بر فاکتورهای عملکرد کلیوی و میزان مواد معدنی نمونه خون  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اثر هشت هفته تمرین هوازی در آب با و بدون مصرف زیره کوهی بر فاکتورهای عملکرد کلیوی و میزان مواد معدنی نمونه خون،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن اثر هشت هفته تمرین هوازی در آب با و بدون مصرف زیره کوهی بر فاکتورهای عملکرد کلیوی و میزان مواد معدنی نمونه خون :

اهداف: چاقی یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های سلامت در دنیاست و می‌تواند به بیماری‌های کلیوی منجر شود. هدف این تحقیق بررسی اثر هشت هفته تمرین هوازی در آب با و بدون مصرف زیره کوهی بر فاکتورهای عملکرد کلیوی و میزان مواد معدنی نمونه خون در زنان یائسه چاق است.
مواد و روشها: در این مطالعه تجربی، ۲۹ زن یائسه چاق به طور تصادفی به سه گروه تمرین، مکمل و تمرین + مکمل تقسیم شدند. BMI آن‌ها به ترتیب ۳/۲±۲۸/۳، ۴/۱۴±۳۰/۴ و ۶۷/۹۳±۳۱/۴ کیلوگرم بر مترمربع بود. هشت هفته تمرین، سه جلسه در هفته و هر جلسه ۶۰-۴۵ دقیقه با شدت ۷۵-۶۵ درصد ضربان قلب بیشینه اجرا شد. گروه مکمل، زیره کوهی را در دو وعده روزانه به مدت هشت هفته دریافت می‌کردند. قبل و بعد از دوره، شاخص‌های کراتینین، اوره، اسیداوریک، آهن، روی، سدیم و منیزیوم اندازه‌گیری شد. برای تحلیل داده‌ها از نرم‌افزار SPSS در سطح معنی‌داری P≤۰/۰۵ استفاده شد.
یافتهها: نتایج نشان داد هیچ‌یک از فاکتورهای عملکردی کلیوی در گروه‌ها تغییر معنی‌داری نداشت. تغییرات درون‌گروهی شاخص روی در گروه تمرین و تمرین + مکمل به طور معنی‌داری افزایش یافت (به ترتیب ۰/۰۴۱= P و ۰/۰۱۰=P). تغییرات درون‌گروهی آهن، کاهش و افزایش معنی‌داری را به ترتیب در گروه تمرین و گروه مکمل نشان داد (به ترتیب ۰/۰۰۱=P و ۰/۰۰۱=P). تغییرات بین‌گروهی آهن نیز معنی‌دار بود (۰/۰۰۱=P).
نتیجهگیری: تمرینات هوازی در آب به مدت هشت هفته به‌تنهایی و همراه با مصرف زیره کوهی تأثیری در فاکتورهای عملکرد کلیوی نداشت، در حالی که تمرین هوازی در آب و مصرف زیره کوهی، هرکدام به‌تنهایی منجر به تغییر برخی مواد معدنی شد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.