مقایسه تأثیر انحراف فکر شنیداری و دیداری بر درد و اضطراب بیماران تحت سنگ شکنی خارج اندامی با استفاده از امواج شوک


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقایسه تأثیر انحراف فکر شنیداری و دیداری بر درد و اضطراب بیماران تحت سنگ شکنی خارج اندامی با استفاده از امواج شوک دارای ۲۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقایسه تأثیر انحراف فکر شنیداری و دیداری بر درد و اضطراب بیماران تحت سنگ شکنی خارج اندامی با استفاده از امواج شوک  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه تأثیر انحراف فکر شنیداری و دیداری بر درد و اضطراب بیماران تحت سنگ شکنی خارج اندامی با استفاده از امواج شوک،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقایسه تأثیر انحراف فکر شنیداری و دیداری بر درد و اضطراب بیماران تحت سنگ شکنی خارج اندامی با استفاده از امواج شوک :

زمینه و هدف: روش‌های انحراف فکر می‌تواند تأثیرات متفاوتی را بر کاهش درد و اضطراب بیماران تحت اقدامات درمانی داشته باشد و چه بسا نیاز آن‌ها را به دریافت مسکن کاهش دهد. جهت آشکار شدن تأثیر این روش‌ها در بیماران تحت سنگ شکنی برون اندامی مطالعه حاضر با هدف مقایسه تأثیر روش‌های انحراف فکر دیداری و شنیداری بر درد و اضطراب این بیماران انجام شد.
روش بررسی: مطالعه نیمه تجربی حاضر با طرح سه گروهی (مداخله دیداری، مداخله شنیداری، کنترل) قبل و بعد در ۹۰ بیمار تحت سنگ شکنی برون اندامی در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در سال ۱۳۹۸ انجام شد. داده‌ها قبل و بعد از مداخله توسط پرسشنامه اطلاعات دموگرافیک، درد کوتاه شده McGill و اضطراب Spielberger جمع‌آوری و توسط نرم افزار آماری SPSS نسخه ۱۶ و با استفاده از آزمون‌های آماری توصیفی و استنباطی (تی‌تست، تی زوج، آنالیز واریانس) تحلیل شد.
یافته‌ها: آزمون تحلیل واریانس نشان داد که میانگین اضطراب (۸۴/0P=) و درد (۱۳/0P=) بیماران قبل از مداخله بر حسب گروه‌های مختلف معنی دار نبود ولی میانگین اضطراب (۰۰۱/0P) و درد (۰۰۱/0P) بعد از مداخله بین گروه‌ها تفاوت معنی‌داری داشت. آزمون تعقیبی توکی نیز نشان داد که میانگین اضطراب در گروه شنیداری (۰۰۱/0P) و میانگین درد در گروه دیداری کاهش معنی‌داری‌تری(۰۰۱/0P) نسبت به بقیه گروه‌ها داشته است. همچنین آزمون تی زوج نشان داد که میانگین درد در گروه دیداری (۰۰۱/0P) و شنیداری (۰۲/0P=) و اضطراب نیز در گروه شنیداری (۰۰۱/0P) و دیداری (۰۰۱/0P) بعد از مداخله نسبت به قبل از آن کاهش معنی‌داری داشت.
نتیجه‌گیری کلی: با توجه تأثیرات مثبت انحراف فکر شنیداری و دیداری بر درد و اضطراب بیماران به مدیران و همچنین پرستاران بخش‌های سنگ شکنی توصیه می‌شود ضمن آشنایی با این روش‌ها و تأثیرات آن بر بیماران، شرایط استفاده از این روش‌ها برای کنترل و مدیریت درد و اضطراب بیماران تحت سنگ شکنی و در نتیجه افزایش رضایت آن‌ها را فراهم کنند. تأثیر مثبت این روش‌ها علاوه بر پیشگیری از عوارض ناخواسته مصرف مسکن می‌تواند در صرفه‌جویی منابع بیمارستان‌ها نیز مأثر باشد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.