تأثیر کروسین زعفران و دوکسوروبیسین بر ژن‌های مسیر سیگنالینگ آپوپتوز سلولی (PTEN/AKT1) در رده سلولی سرطان اپیدرموئید انسان (KB)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تأثیر کروسین زعفران و دوکسوروبیسین بر ژن‌های مسیر سیگنالینگ آپوپتوز سلولی (PTEN/AKT1) در رده سلولی سرطان اپیدرموئید انسان (KB) دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تأثیر کروسین زعفران و دوکسوروبیسین بر ژن‌های مسیر سیگنالینگ آپوپتوز سلولی (PTEN/AKT1) در رده سلولی سرطان اپیدرموئید انسان (KB)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تأثیر کروسین زعفران و دوکسوروبیسین بر ژن‌های مسیر سیگنالینگ آپوپتوز سلولی (PTEN/AKT1) در رده سلولی سرطان اپیدرموئید انسان (KB)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تأثیر کروسین زعفران و دوکسوروبیسین بر ژن‌های مسیر سیگنالینگ آپوپتوز سلولی (PTEN/AKT1) در رده سلولی سرطان اپیدرموئید انسان (KB) :

زمینه و هدف: سرطان دهان ششمین سرطان شایع در جهان بوده و دومین سرطان کشنده است. یکی از راه های اصلی درمان این سرطان شیمی درمانی و ایمونوتراپی است. اما برخی از تومورها بعداز این که تحت تاثیر شیمی درمانی قرار گرفتند، احتمال عود مجدد آنها وجود دارد. بسیاری از دانشمندان اعتقاد دارند مصرف انتی اکسیدانت ها همزمان با مصرف شیمی دارو، ممکن است اثرات دارو ها را خنثی نمایند.. بنابراین هدف از این مطالعه بررسی تاثیر کروسین زعفران بر عملکرد ضد سرطانی داروی دوکسوروبیسین بروی ژن های مسیر سیگنالینگ آپوپتوز سلولی (PTEN/AKT1) در رده سلولی سرطان اپیدرموئید انسان (KB) می باشد.
روش کار: سپس با استفاده از روش MTT assay تکثیر و یا مرگ سلولی در تیمار با کروسین و داروی دوکسوروبیسین مورد بررسی قرار گرفت. تست DAPI و Ladder DNA برای نشان دادن آپوپتوز سلولی انجام شد. پس از استخراج RNA تام و تهیهcDNA، میزان تغییرات بیان ژن های مرتبط با رشد و آپوپتوز سلوبی (PTEN/AKT1) به روش Real-time PCR مورد سنجش قرار گرفت.
یافته‌ها: بررسی ما نشان داد که دوکسوروبیسین دارای اثر مهاری بر روی سلول های سرطان دهان بوده، و توانایی القا ژن PTEN و نیز مهار بیان ژن AKT1 را دارد. علاوه بر این نتایج نشان داد که استفاده همزمان از کروسین و داروی دوکسوروبیسین تأثر دارو را افزایش داده است.
نتیجه گیری: کروسین زعفران می تواند علاوه بر اثرات مستقیم انتی اکسیدانتی، اثرات ضد سرطانی هم بصورت سینرژیک با داروی دوکسوروبیسین بر روی رده سلول سرطانی KB داشته باشد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.