بررسی شاخص های کلیدی “بیمارستان سبز” در یک بیمارستان منتخب نظامی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی شاخص های کلیدی “بیمارستان سبز” در یک بیمارستان منتخب نظامی دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی شاخص های کلیدی “بیمارستان سبز” در یک بیمارستان منتخب نظامی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی شاخص های کلیدی “بیمارستان سبز” در یک بیمارستان منتخب نظامی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی شاخص های کلیدی “بیمارستان سبز” در یک بیمارستان منتخب نظامی :

زمینه و هدف: در سالهای اخیر صنعت ساختمان سازی و به ویژه بیمارستانی متاثر از توسعه پایدار، مفاهیم نظیر ‘ساختمان پایدار’ و ‘بیمارستان سبز’ را به وجود آوردند. با توسعه سیستم های اجرا و ارزیابی بیمارستان سبز، روشهای متنوعی ارائه گردید. نقطه اشتراک تمامی این روشها سه حیطه مصرف بهینه آب، انرژی و تولید پسماند کمتر بود. این مطالعه در راستای بررسی وضعیت حیطه های مذکور صورت گرفت.
روش‌ها: مطالعه حاضر به روش توصیفی – مقطعی و بصورت گذشته نگر صورت پذیرفت. جامعه پژوهش شامل یک بیمارستان منتخب نظامی شهر تهران بود. اطلاعات میزان مصارف و هزینه انرژی، آب و همچنین میزان تولید زباله در بازه زمانی سه ساله (۱۳۹۳-۱۳۹۵) در سال ۱۳۹۶ جمع آوری گردیده و تحلیل شدند.
یافته‌ها: به طور میانگین بیمارستان ۷۰/۷۹ کیلووات برق و ۱۲/۱۲ متر مکعب گاز به ترتیب با هزینه ۲۵۸۶۱ریال و ۱۰۸۰۸ریال به ازای تخت روز فعال انرژی مصرف می‌کند. این آمار برای مصرف آب ۱۱۲۴ لیتر با هزینه ۱۶۹۹۳ریال به ازای تخت روز فعال می‌باشد. تولید زباله نیز به طور میانگین ۳/۷۶کیلوگرم به ازای تخت روز فعال بود که ۴۲ درصد آن را زباله های عفونی تشکیل می‌دادند.
نتیجه‌گیری: نتایج نشان داد که میزان مصرف آب و برق به ترتیب ۲/۲ و ۱۰/۱ برابر استاندارهای موجود بود. میزان تولید کل پسماند به طور متوسط ۲/۵ الی ۳/۷ برابر و پسماندهای عفونی نیز ۲۷ درصد بیش از استانداردهای جهانی ارزیابی گردید. پیشنهاد می شود بیمارستانها نسبت به اتخاذ راهبردهای حفاظت از محیط زیست، دوره های آموزشی، مدیریت پسماندها و و تخصیص اعتبارات لازم اقدام کنند. در بعد کلان نیز الزام آور بودن این اقدامات و توسعه شاخص های بومی راهکار مفیدی خواهد بود. عدم وجود استانداردهای الزامی جهت اندازه‌گیری و کاهش شاخص های مورد مطالعه یک چالش کشوری است و پیشنهاد می‌گردد بیمارستان نسبت به کاهش آمار بدست آمده اقدام نماید.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.