مقایسه افسردگی و اضطراب در دانشآموزان ابتدایی آهستهگام، نابینا، ناشنوا و کمتوان جسمی حرکتی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقایسه افسردگی و اضطراب در دانشآموزان ابتدایی آهستهگام، نابینا، ناشنوا و کمتوان جسمی حرکتی دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقایسه افسردگی و اضطراب در دانشآموزان ابتدایی آهستهگام، نابینا، ناشنوا و کمتوان جسمی حرکتی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه افسردگی و اضطراب در دانشآموزان ابتدایی آهستهگام، نابینا، ناشنوا و کمتوان جسمی حرکتی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقایسه افسردگی و اضطراب در دانشآموزان ابتدایی آهستهگام، نابینا، ناشنوا و کمتوان جسمی حرکتی :
تعداد صفحات : ۱۴
این پژوهش با هدف مقایس افسردگی و اضطراب دانشآموزان ابتدایی آهستهگام، نابینا، ناشنوا و کمتوان جسمی حرکتی انجام شد. این مطالعه از نوع مطالعات علی-مقایسهای بود. جامع آماری این پژوهش هم دانشآموزان ابتدایی آهستهگام، نابینا، ناشنوا و کمتوان جسمی حرکتی شهرستان ارومیه در سال تحصیلی ۹۶-۱۳۹۵ بودند. از میان آنها ۲۶ نابینا، ۳۴ ناشنوا، ۳۹ کمتوان جسمی حرکتی و ۴۰ آهستهگام با روش نمونهگیری در دسترس انتخاب شدند. مادر هم دانشآموزان مقیاس اضطراب، افسردگی و خلق (ایسبنسن و همکاران، ۲۰۰۳) را دربار فرزندان خود تکمیل کردند. دادهها با روشهای تحلیل واریانس چندمتغیری و آزمون تعقیبی LSD تحلیل شدند. یافتهها نشان داد میانگین افسردگی گروههای آهستهگام و کمتوان جسمی حرکتی بهطور معناداری بیشتر از گروههای نابینا و ناشنوا بود، اما بین میانگین افسردگی گروه آهستهگام با گروه کمتوان جسمی حرکتی و گروه نابینا با گروه ناشنوا تفاوت معناداری وجود نداشت. همچنین میانگین اضطراب گروه آهستهگام بهطور معناداری بیشتر از گروههای کمتوان جسمی حرکتی و نابینا بود، اما بین میانگین اضطراب گروههای آهستهگام و ناشنوا تفاوت معناداری وجود نداشت. میانگین اضطراب گروه کمتوان جسمی حرکتی بهطور معناداری کمتر از گروه ناشنوا بود، اما بین میانگین اضطراب گروههای کمتوان جسمی حرکتی و نابینا تفاوت معناداری وجود نداشت. علاوه بر آن بین میانگین افسردگی و اضطراب گروههای نابینا و ناشنوا تفاوت معناداری وجود نداشت (۰۵/۰≥P). با توجه به نتایج دانشآموزان آهستهگام و کمتوان جسمی حرکتی در مقایسه با دانشآموزان نابینا و ناشنوا نیاز به خدمات روانشناختی بیشتری بهویژه در زمین برنامههای کاهش علائم افسردگی و اضطراب دارند. بنابراین، مشاوران مدارس به معلمان درباره تفاوت دانشآموزان آگاهیهای لازم را ارائه دهند و در فرصتهای مناسب از طریق کارگاههای آموزشی اقدام به کاهش علائم افسردگی و اضطراب دانشآموزان کنند.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.