بررسی اثر مسمومیت مزمن با سم فلونیکامید بر غلظت یون های خون و آسیب های آبشش و کلیه در ماهی کپور معمولی (Cyprinus carpio)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی اثر مسمومیت مزمن با سم فلونیکامید بر غلظت یون های خون و آسیب های آبشش و کلیه در ماهی کپور معمولی (Cyprinus carpio) دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی اثر مسمومیت مزمن با سم فلونیکامید بر غلظت یون های خون و آسیب های آبشش و کلیه در ماهی کپور معمولی (Cyprinus carpio)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی اثر مسمومیت مزمن با سم فلونیکامید بر غلظت یون های خون و آسیب های آبشش و کلیه در ماهی کپور معمولی (Cyprinus carpio)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی اثر مسمومیت مزمن با سم فلونیکامید بر غلظت یون های خون و آسیب های آبشش و کلیه در ماهی کپور معمولی (Cyprinus carpio) :

تعداد صفحات : ۱۰

با توجه به فعالیت کشاورزی در نزدیکی مزارع پرورش ماهی و منابع آبی، احتمال مسمومیت با سموم کشاورزی در ماهی­ ها زیاد است و به همین دلیل، این تحقیق به هدف بررسی اثر مسمومیت با فلونیکامید بر غلظت یون­ های خون و آسیب­ های بافتی آبشش و کلیه ماهی کپور بود. به این منظور، پس از تعیین LC50 96 ساعته، ماهی­ های در معرض ۱۰ درصد غلظت LC50 (4/3 میلی­ گرم در لیتر) قرار گرفتند و پس از ۲۱ روز مواجهه با سم، نمونه خون و بافت آبشش و کلیه از ماهی­ها گرفته شد. نتایج نشان داد که مسمومیت با فلونیکامید باعث کاهش معنی­ دار (۰/۰۵<p) غلظت کلر و افزایش غلظت پتاسیم در خون ماهی­ ها می ­شود، ولی اثری بر سدیم و کلسیم خون ماهی ­ها نداشت. همچنین، مسمومیت با فلونیکامید باعث آسیب ­های متعدد در آبشش و کلیه ماهی ­ها شد. در مقاطع آبشش ماهی ­ها، ادم لاملای ثانویه، چسبیدگی لاملای ثانویه و هایپرپلازی لاملای اولیه در آبشش مشاهده شد. همچنین، تجمع اگزودا و ملانوماکروفاژ و دژنره شدن لوله ­های کلیوی در مقاطع کلیه ماهی­ ها مشاهده گردید. در نهایت نتایج این تحقیق نشان داد که سم فلونیکامید اثرات جدی بر بافت آبشش و کلیه ماهی کپور گذاشت. این آسیب­ ها مسئول بخشی از تغییرات یونی در خون ماهی م ی­باشد. بنابراین توصیه می ­شود که در مناطقی که از این سم در مزارع استفاده می­ شود از ورود این سموم به منابع آبی جلوگیری شود تا سلامت ماهی­ ها در خطر قرار نگیرد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.