تأثیر یک دوره مصرف مکمل کوئرستین بر بیان ژن ۱PGC- در دوران بی‌تحرکی در رت‌های فعال بعد از یک دوره تمرین HIIT


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تأثیر یک دوره مصرف مکمل کوئرستین بر بیان ژن ۱PGC- در دوران بی‌تحرکی در رت‌های فعال بعد از یک دوره تمرین HIIT دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تأثیر یک دوره مصرف مکمل کوئرستین بر بیان ژن ۱PGC- در دوران بی‌تحرکی در رت‌های فعال بعد از یک دوره تمرین HIIT  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تأثیر یک دوره مصرف مکمل کوئرستین بر بیان ژن ۱PGC- در دوران بی‌تحرکی در رت‌های فعال بعد از یک دوره تمرین HIIT،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تأثیر یک دوره مصرف مکمل کوئرستین بر بیان ژن ۱PGC- در دوران بی‌تحرکی در رت‌های فعال بعد از یک دوره تمرین HIIT :

تعداد صفحات : ۱۳

هدف از این پژوهش، تعیین اثر مکمل کوئرستین در دوران بی‌تحرکی بر مسیر سیگنالینگ ۱PGC- است. همچنین محققان در پی پاسخگویی به این پرسش هستند که آیا مصرف مکمل کوئرستین، می‌تواند در پیشگیری از آتروفی در دوران بی‌تحرکی مفید باشد؟ در این پژوهش، ۳۰ سر موش نر صحرایی ۲ ماهه نژاد اسپراگ‌داولی (وزن=۸۰/۱۱±295 گرم) انتخاب شدند و در دو گروه کنترل (۶n=) و تمرین (۲۴n=) قرار گرفتند. تمرین تناوبی با شدت ۱۶ متر در هفت اول آغاز شد و در هفت هشتم به‌ سرعت ۳۰ متر در دقیقه رسید. پس ‌از آن، رت‌های گروه کنترل و ۶ رت از گروه تمرین کشته شدند. سپس مابقی گروه تمرین (۱۸n=) به‌صورت تصادفی به سه گروه (بی‌تمرینی، بی‌تحرکی و بی‌تحرکی همراه با مصرف مکمل کوئرستین) تقسیم شدند. سپس گروه‌های بی‌تحرک به مدت ۱۴ روز بی‌حرکت شدند و در این دوران به گروه مکمل، مکمل کوئرستین با دوز ۴۰۰ میلی‌گرم در روز خورانده می‌شد. پس از اتمام دور ۱۴ روزه، رت‌ها کشته شدند و میزان بیان ژن PGC-1 عضلات نعلی آزمودنی‌ها اندازه‌گیری شد. میانگین وزنی رت‌ها نسبت به گروه کنترل و دو گروه دیگر (بی‌تمرین و بی‌تحرک) بیشتر بود (۰۰۱/۰ = P). از طرف دیگر، پس از ۱۴ روز، میزان بیان ژن PGC1α در گروه بی‌تحرک همراه با مصرف کوئرستین بیشترین سطح و در گروه بی‌تحرک کمترین سطح بیان ژنی را داشت (۰۰۴/0P= ). نتایج تغییرات نشان داد با مصرف مکمل کوئرستین، می‌توان انتظار حداقلی کاهش در وزن عضله و بیان ژنی PGC1 در بی‌تحرکی را داشت.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.