اقسام قافیه و ردیف در غزلهای عراقی و نقش موسیقایی آن
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
اقسام قافیه و ردیف در غزلهای عراقی و نقش موسیقایی آن دارای ۲۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد اقسام قافیه و ردیف در غزلهای عراقی و نقش موسیقایی آن کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اقسام قافیه و ردیف در غزلهای عراقی و نقش موسیقایی آن،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن اقسام قافیه و ردیف در غزلهای عراقی و نقش موسیقایی آن :
تعداد صفحات : ۲۹
موسیقی لفظی شعر که به جمالشناسی شعر اطلاق میشود، بزرگترین عامل سحرآمیز است که مخاطب را متحیّر میسازد. قافیه و ردیف در این دامنه، مانند یک مرجع در موسیقی هر بیت، نقشی بسیار برجسته به عهده دارد. در این جستار، قافیه و ردیف در دیوان عراقی از زوایای گوناگون، به شیوه توصیفی– تحلیلی، مورد ارزیابی و پردازش قرار گرفته و نتیجه چنین شده است: غزلها، دارای وزنهای متداول و پرکاربرد هستند. فهمیدن کلام در غزلها آسان و روان است. ۶۳ درصد از قافیهها، به هجای کشیده و به شکل قافیه مردف بوده، به ردف اصلی ختم شدهاند و دارای کشش لازم در موسیقی کلمه هستند و ۲۴ درصد قافیهها به هجای ساده ختم شده، دارای حرف رَوی مصوّت یا ردیف هستند و کشش و شرایط لازم برای روانی موسیقی را دارند. ۶۴ درصد از غزلها دارای ردیف هستند و بدین ترتیب، حرف ساکن پایان واژه قافیه در بیشتر غزلها بهخوبی تلفّظ شده، موسیقی کامل برقرار گردیده است. ارتباط آوایی واحدهای زنجیری و زبرزنجیری در زنجیره گفتار، بین قافیه و ردیف و سایر واژهها در هر بیت، دارای هارمونی دلپذیر و موسیقی فاخر و زیبایی است؛ ولی در غزلها، تکرار قافیه، ردیف و مطلع، زیاد به چشم میخورد.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.