بررسی تغییرات غلظت فلزات سنگین در پوسته صدف saccostrea cucullata طی پدیده مونسون در سواحل ایرانی دریای مکران


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی تغییرات غلظت فلزات سنگین در پوسته صدف saccostrea cucullata طی پدیده مونسون در سواحل ایرانی دریای مکران دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی تغییرات غلظت فلزات سنگین در پوسته صدف saccostrea cucullata طی پدیده مونسون در سواحل ایرانی دریای مکران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی تغییرات غلظت فلزات سنگین در پوسته صدف saccostrea cucullata طی پدیده مونسون در سواحل ایرانی دریای مکران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی تغییرات غلظت فلزات سنگین در پوسته صدف saccostrea cucullata طی پدیده مونسون در سواحل ایرانی دریای مکران :

تعداد صفحات : ۱۳

این تحقیق در سال ۱۳۸۹ به منظور بررسی تأثیر پدیده مونسون بر تغییرات غلظت فلزات سنگین Cd، Cu،Ni،PbوZn در پوسته دوکفه ای Saccostrea cucullata در سواحل جزر و مدی چابهار (در امتداد گواتر تا پزم) صورت گرفت. برای انجام کار ایستگاه ­های گواتر، بریس، رمین، چابهار، تیس و پزم انتخاب شدند. نمونه برداری از دوکفه ­ای مورد مطالعه در هر یک از ایستگاه­ های تعیین شده در فصل های پیش از مونسون، مونسون و پس از مونسون (به ترتیب اردیبهشت، مرداد و آبان) در هنگام جزر انجام شد. غلظت عناصر بعد از آماده­ سازی نمونه­ ها، با روش جذب اتمی اندازه­­ گیری گردید. متوسط غلظت فلز Cd در فصول پیش از مونسون، مونسون و پس از مونسون به ترتیب ۰/۴۱، ۱/۳۶ و ۱/۹۰، فلز Cu به ترتیب ۱/۵۶، ۱/۰۵۸ و ۰/۴۶ ، Ni 2/49، ۱۱/۵۵ و ۱۰/۴۸، Pb 0/47، ۰/۹۰ و ۱/۰۲ و Zn به ترتیب ۷/۵۶، ۶/۸۶ و ۴/۴۷ میکروگرم بر گرم گزارش شد. عامل افزایش دهنده غلظت Cd از فصل پیش از مونسون به پس از مونسون را می توان جریانات فراجوشش و افزایش تولیدات پلانکتونی باشد، که ممکن است حاوی این فلز باشند. درنتیجه پس از دریافت آن ها توسط دوکفه ­ای، غلظت این فلز در پوسته افزایش یابد. افزایش غلظت فلزات Ni و Pb از پیش از مونسون به پس از مونسون نیز می تواند ناشی از تغییر غلظت این فلز در محیط اطراف دوکفه ای احتمالاً به دلیل پدیده مونسون است. نتایج تحقیق حاضر نشان داد که پدیده مونسون می تواند بر تغییر غلظت فلزات سنگین در پوسته S. cucullata سواحل چابهار موثر باشد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.