تفاوت واریانت‌های نوکلئوتیدی اختصاصی بین ژن‌های آمیلوژنین X وY : ابزاری مناسب برای تأیید جنسیت دام های اهلی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تفاوت واریانت‌های نوکلئوتیدی اختصاصی بین ژن‌های آمیلوژنین X وY : ابزاری مناسب برای تأیید جنسیت دام های اهلی دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تفاوت واریانت‌های نوکلئوتیدی اختصاصی بین ژن‌های آمیلوژنین X وY : ابزاری مناسب برای تأیید جنسیت دام های اهلی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تفاوت واریانت‌های نوکلئوتیدی اختصاصی بین ژن‌های آمیلوژنین X وY : ابزاری مناسب برای تأیید جنسیت دام های اهلی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تفاوت واریانت‌های نوکلئوتیدی اختصاصی بین ژن‌های آمیلوژنین X وY : ابزاری مناسب برای تأیید جنسیت دام های اهلی :

تعداد صفحات : ۱۰

در سیستم پرورش، اغلب یک جنس ارزش بیش ­تری از جنس دیگر دارد. هدف از پژوهش حاضر، استفاده از تفاوت واریانت ‌های نوکلئوتیدی اختصاصی بین ژن‌ های آمیلوژنین X و Y، برای تعیین جنسیت در علف ­خوران وحشی و اهلی (گوسفند، بز، گاو و گوزن) بود. بدین ­منظور، از تعداد کل ۵۹ حیوان مورد مطالعه نمونه خون و سرگین تهیه شد و سپس استخراج DNA ژنومی توسط کیت تجارتی و براساس دستورالعمل الحاقی آن صورت پذیرفت. آغازگرهای مورد مطالعه، براساس مناطق محافظت شده در توالی ژن آمیلوژنین در بانک ژن و مطابق مرور منابع انجام شده انتخاب و سنتز گردید. متعاقباً، واکنش زنجیره پلی­مراز طبق پروتکل‌ های استاندارد موجود بهینه ‌سازی شد. نتایج پژوهش حاضر، وجود تفاوت الگوی باندی بین جنس نر و ماده را نشان داد. اندازه باند تکثیر شده توسط آغازگرهای یکسان، بسته به نوع گونه و هم ­چنین نژاد، داخل هر گونه متغیر بود اما الگوی تفکیکی تقریباً مشابهی را بین نر و ماده ایجاد می­ کرد. هم ­چنین، الگوهای الکتروفورزی، در بعضی گونه‌ها به ­طور اجتناب ناپذیری همراه یک باند کاذب بود که خوشبختانه در پروسه تعیین جنسیت اختلال ایجاد نمی ‌کرد. تخمین اندازه موثر جمعیت از روی نتایج حاصل در گوزن نشان داد تعداد نرها کم ­تر از حد معقول بود چراکه باید نسبت نر وماده در زمان جفتگیری متناسب باشد (معمولاً بسته به نژاد و سن گوزن نسبت ۴(نر) به ۱۲ (ماده) است). در نهایت تفاوت واریانت‌ های نوکلئوتیدی اختصاصی بین ژن‌ های آمیلوژنین را می ­توان ابزاری مناسب برای پیش انتخاب و شناسایی جنسیت دانست.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.