بررسی گروه‌های هم‌سن و الگوی بازگشت شیلاتی ماهی هوور (Thunnus tonggol (Bleeker 1851، در آب‌های استان هرمزگان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی گروه‌های هم‌سن و الگوی بازگشت شیلاتی ماهی هوور (Thunnus tonggol (Bleeker 1851، در آب‌های استان هرمزگان دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی گروه‌های هم‌سن و الگوی بازگشت شیلاتی ماهی هوور (Thunnus tonggol (Bleeker 1851، در آب‌های استان هرمزگان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی گروه‌های هم‌سن و الگوی بازگشت شیلاتی ماهی هوور (Thunnus tonggol (Bleeker 1851، در آب‌های استان هرمزگان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی گروه‌های هم‌سن و الگوی بازگشت شیلاتی ماهی هوور (Thunnus tonggol (Bleeker 1851، در آب‌های استان هرمزگان :

تعداد صفحات : ۱۰

خانواده تون‌ماهیان یکی از گونه‌های مهم­ آبزیان اقتصادی در آب‌های خلیج ­فارس و دریای­ عمان محسوب می‌شوند. ­از گونه‌های مهم تون ‌ماهیان در استان هرمزگان می‌توان به ماهی­ هوور (Thunnus tonggol)، اشاره کرد. یکی از راه­ های برداشت مناسب از ذخایر ماهیان، داشتن اطلاعات درخصوص گروه‌های هم‌سن و بازگشت شیلاتی آن ­هاست. نمونه‌برداری تصادفی از پنج تخلیه‌گاه عمده صید در استان هرمزگان شامل مناطق ­جاسک، بندر­سیریک، بندرعباس، بندرکنگ و بندر ­پارسیان از فروردین تا اسفند ۱۳۹۴انجام شد. جداسازی گروه‌های هم‌سن (با استفاده از روش باتاچاریا) و الگوی بازگشت شیلاتی با استفاده از نرم‌افزار FiSAT II، صورت گرفت. نتایج نشان داد که محدوده طول چنگالی نمونه‌ها ۱۲۲-۳۲ سانتی‌متر و میانگین طول ماهیان صید شده طی ماه‌های مختلف تفاوت معنی‌دار داشت. میانگین طول ماهیان هوور در طی دوره بررسی ۷۰/۸۷ سانتی‌متر طول چنگالی به‌دست آمد. تعداد گروه‌های هم‌سن ماهی هوور در ماه‌های متفاوت، بین ۲ تا ۶ گروه بود که بیش ­ترین برداشت از گروه‌های هم‌سن متفاوت صورت می‌گرفت. الگوی بازسازی شیلاتی در طی سال مشاهده گردید اما تنها دارای یک اوج بود. بیش‌ترین توان نسبی الگوی بازسازی در تیر با ۱۶/۶۳ و پس از آن در مرداد با ۱۵/۶۲ درصد مشاهده گردید. در مجموع نتایج نشان داد که بهره‌برداری اصولی از ذخایر این­ گونه صورت نمی‌گیرد و جهت برداشت بهینه، بازنگری در مدیریت صید این گونه لازم و ضروری است.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.