بررسی رژیم و ترکیبات غذایی لاشه خیار دریایی گونه Stichopus herrmanni در محدوده آب های استان هرمزگان – جزیره قشم


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی رژیم و ترکیبات غذایی لاشه خیار دریایی گونه Stichopus herrmanni در محدوده آب های استان هرمزگان – جزیره قشم دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی رژیم و ترکیبات غذایی لاشه خیار دریایی گونه Stichopus herrmanni در محدوده آب های استان هرمزگان – جزیره قشم  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی رژیم و ترکیبات غذایی لاشه خیار دریایی گونه Stichopus herrmanni در محدوده آب های استان هرمزگان – جزیره قشم،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی رژیم و ترکیبات غذایی لاشه خیار دریایی گونه Stichopus herrmanni در محدوده آب های استان هرمزگان – جزیره قشم :

تعداد صفحات : ۱۳

در این مطالعه رژیم غذایی و ترکیبات تقریبی گونه خیار دریایی Stichopus herrmanni در استان هرمزگان مورد بررسی قرار گرفت. نمونه برداری­ ها به ­صورت ماهانه فصلی در پاییز و زمستان سال ۱۳۹۵ و بهار و تابستان سال ۱۳۹۶ با عملیات غواصی از سه ایستگاه انحام گرفت. در هر ایستگاه در هر یک سه نمونه و جمعاً ۳۶ نمونه انجام و جهت زیست­ سنجی و مطالعات رژیم غذایی و آنالیز ترکیبات تقریبی رطوبت، پروتئین، چربی و خاکستر به آزمایشگاه منتقل گردیدند. شاخص طول نسبی روده (RLG) این خیار دریایی برابر ۰/۳±2/2 بوده که نشان ­دهنده همه ­چیزخوار بودن گونه S. herrmanni آن می ­باشد. از کل نمونه ­های مطالعه شده ۶۵/۸۹ درصد دارای معده پر و بقیه (۳۴/۱۱ درصد) دارای معده خالی بودند. میزان خوردن غذا از زمستان شروع و در تابستان فصل تخم ­ریزی، به حداکثررسید به ­طوری ­که بیش ­ترین مقدار شاخص شدت تغذیه در فصل تخم ­ریزی ۱/۰۱±7/866 به ­دست آمد. بعد از آنالیز محتویات روده مشخص شد که شاخص ارجحیت تغذیه براساس نوع محتویات موجود در لوله گوارش به ­ترتیب: شن و گل ­و لای، فرامینفرا، شکم ­پایان، دیاتومه ­ها، دوکفه ­ای ­ها، جلبک ­ها، آمفی ­پودها، رسوبات آلی، تماتودها، فلس و به ­ندرت سخت ­پوستان کوچک بوده از پلانکتون ها: Chlorella stigmatophora, Skeletonema costatum, Oocystis lacustris, Coscinodis cuscentralis و بسیار معدود از سایر گونه ­ها تغذیه می ­کند که بسیار تحت تاثیر تراکم و زمانی و گونه ­ای این پلانکتون ­ها در آب محیط پیرامونی است. گرچه در پاییز و زمستان نیز تغذیه­ دارند ولی شاخص پر بودن معده در آن ­ها عمده تغذیه را به دو فصل بهار و به­ خصوص تابستان نسبت می ­دهد و این موضوع رابطه تنگاتنگ شرایط دمایی با تغذیه فعال این خارپوست را نشان می ­دهد. در بررسی ماهانه ترکیبات تقریبی، بیش ­ترین سطح پروتئین بر حسب درصد وزن خشک (۴۷/۳۶±0) بیش ­ترین درصد رطوبت (۹/۳۳±88/3)، بالاترین درصد چربی (۰/۰۲± 0/8) و بالاترین درصد خاکستر (۹/۳۳±37/0) مشاهده گردید.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.