بررسی مقایسه ای درک و تولید نحوی بین کودکان کم توان ذهنی آموزش پذیر و کودکان عادی فارسی زبان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
9 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی مقایسه ای درک و تولید نحوی بین کودکان کم توان ذهنی آموزش پذیر و کودکان عادی فارسی زبان دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی مقایسه ای درک و تولید نحوی بین کودکان کم توان ذهنی آموزش پذیر و کودکان عادی فارسی زبان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی مقایسه ای درک و تولید نحوی بین کودکان کم توان ذهنی آموزش پذیر و کودکان عادی فارسی زبان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی مقایسه ای درک و تولید نحوی بین کودکان کم توان ذهنی آموزش پذیر و کودکان عادی فارسی زبان :

تعداد صفحات : ۱۶

مقدمه و اهداف از آنجایی که درک زبان و به­خصوص درک نحوی در رشد زبانی و همچنین رشد آموزشی کودکان تاثیر دارد، پژوهش حاضر به بررسی درک و تولید نحو توسط کودکان کم­ توان ذهنی آموزش­پذیر در مقایسه با کودکان عادی پرداخته است. مواد و روش ­ها در پژوهش حاضر، ۱۵ کودک کم­ توان ذهنی با سن تقویمی (۱۳-۱۲ سال) و سن عقلی (۹-۷ سال) شرکت داشتند. کم ­توان ذهنی بودن این افراد قبلاً با استفاده از آزمون هوش وکسلر ویرایش ۴ تایید و بهره­ی هوشی این افراد بین ۷۰-۵۵ اندازه­گیری شده بود. گروه شاهد شامل ۱۵ کودک عادی (۹-۷ سال) و ۱۵ کودک عادی (۱۳-۱۲ سال) بودند. آزمودنی­ های کم­ توان ذهنی به­ طور تصادفی از مدارس استثنایی و آزمودنی­ های عادی به­ طور تصادفی از مدارس عادی شهرستان جیرفت انتخاب شدند. هر سه گروه از آزمودنی ­ها از نظر زبانی با استفاده از بخش کلامی آزمون هوش وکسلر ویرایش ۴ همگن شدند. به منظور جمع­ آوری داده­ ها، از آزمون نحوی با نگاهی به مطالعه ­یBenítez-Burraco, Garayzábal and Cuetos (2016) استفاده شد. این آزمون حاوی ۶ خرده ­آزمون بود که با استفاده از روش دو نیمه کردن اسپیرمن-براون هنجاریابی شد. تحلیل داده­ های حاصل از پژوهش با استفاده از آزمون ­های تحلیل واریانس چندمتغیره و آزمون تعقیبی حداقل تفاوت معنادار (LSD)، با استفاده از نرم افزار SPSS انجام گرفت. یافته­ ها نتایج نهایی تحلیل چندمتغیره نشان داد که بین عملکرد کلی سه گروه در درک و تولید نحو (قواعد گروهی پایه، نشانگر فعل کمکی و ساختار پایه­ ای گروه تصریف، ظرفیت فعل، محدودیت­ های زیرمقوله ­ای نحوی درون­ گروه فعلی، تولید بندهای متمم اسمی و بند افزوده) تفاوت معناداری وجود دارد (۰/۰۵<P). نتیجه­ گیری نتایج پژوهش حاضر نشان داد که کودکان کم­توان ذهنی به­ طور کلی عملکرد ضعیف­تری در درک و تولید نحوی نسبت به کودکان کم­توان ذهنی با سن عقلی و سن تقویمی مشابه دارند. همچنین، جنسیت تاثیری در درک و تولید نحو در هیچ­کدام از گروه ­ها نداشت. در نهایت، افرادی که در بخش آموزشی کودکان کم­توان ذهنی مشغول هستند، می ­توانند از نتایج پژوهش حاضر استفاده کنند.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.