انتخاب مکان‌های مناسب دفن پسماندهای حفاری روغنی شرکت نفت فلات قاره ایران در جزیره قشم با استفاده از فرایند تحلیل سلسله مراتبی و سامانه اطلاعات جغرافیایی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 انتخاب مکان‌های مناسب دفن پسماندهای حفاری روغنی شرکت نفت فلات قاره ایران در جزیره قشم با استفاده از فرایند تحلیل سلسله مراتبی و سامانه اطلاعات جغرافیایی دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد انتخاب مکان‌های مناسب دفن پسماندهای حفاری روغنی شرکت نفت فلات قاره ایران در جزیره قشم با استفاده از فرایند تحلیل سلسله مراتبی و سامانه اطلاعات جغرافیایی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی انتخاب مکان‌های مناسب دفن پسماندهای حفاری روغنی شرکت نفت فلات قاره ایران در جزیره قشم با استفاده از فرایند تحلیل سلسله مراتبی و سامانه اطلاعات جغرافیایی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن انتخاب مکان‌های مناسب دفن پسماندهای حفاری روغنی شرکت نفت فلات قاره ایران در جزیره قشم با استفاده از فرایند تحلیل سلسله مراتبی و سامانه اطلاعات جغرافیایی :

سال انتشار : ۱۳۹۹

تعداد صفحات : ۲۱

زمینه و هدف: دفن نامناسب پسماندهای حفاری اثرات نامطلوبی بر روی محیط زیست و سلامتی افراد دارد. این پژوهش با هدف انتخاب مکان‌های مناسب دفن پسماندهای حفاری نفت و گاز در جزیره قشم با استفاده از GIS و AHP صورت گرفته است.
روش بررسی: در این مطالعه از هر یک از معیارهای مؤثر در مکان‌یابی دفن پسماند حفاری نقشه وزن‌دار تهیه شد. در مرحله بعد هر یک از لایه‌های تهیه شده رتبه بندی شد. رتبه بالا بیانگر اهمیت بیشتر و رتبه پایین بیانگر اهمیت کمتر لایه است.
یافته‌ها: نتایج این مطالعه نشان داد فاصله از مراکز جمعیتی (وزن ۰/۲۲۲)، شبکه ارتباطی (جاده‌ها) (وزن ۰/۱۶۹) و آب‌های سطحی (وزن ۰/۱۴۲) در انتخاب مکان‌های دفن پسماند حفاری دارای اهمیت بیشتری است. تلفیق نقشه‌های رتبه بندی شده با اعمال وزن‌های به‌دست آمده از AHP، محدوده‌های مناسب دفن پسماند را به ۵ پهنه کاملا مناسب، مناسب، نسبتا مناسب، نسبتا نامناسب و نامناسب تفکیک نموده است.
نتیجه‌گیری: اولویت‌های مشخص شده در پهنه‌های کاملا مناسب می‌توانند مبنای تصمیم گیری قرار گرفته و مکان‌های مناسب نیز می‌تواند به‌عنوان اولویت‌های بعدی در دستور کار قرار گیرند.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.