کیفیت زندگی سالمندان ساکن سراهای سالمندان شهر کرد


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 کیفیت زندگی سالمندان ساکن سراهای سالمندان شهر کرد دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد کیفیت زندگی سالمندان ساکن سراهای سالمندان شهر کرد  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی کیفیت زندگی سالمندان ساکن سراهای سالمندان شهر کرد،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن کیفیت زندگی سالمندان ساکن سراهای سالمندان شهر کرد :

تعداد صفحات : ۱۳

زمینه و هدف: امروزه افزایش جمعیت سالمندان، منجر به افزایش ضرورت توجه به مفاهیم مرتبط با بهداشت و سلامت و کیفیت زندگی طی دهه‌های گذشته شده است؛ لذا مطالعه حاضر با هدف بررسی کیفیت زندگی سالمندان ساکن در سرای سالمندان شهرکرد انجام شد.
مواد و روش ها: پژوهش حاضر یک مطالعه مقطعی- تحلیلی است که در سال ۱۳۹۸ روی ۲۵۴ نفر از سالمندان ساکن سرای سالمندان شهرکرد با روش نمونه‌گیری در دسترس انجام گرفته است. ابزار جمع‌آوری اطلاعات در این مطالعه علاوه بر پرسشنامه متغیرهای دموگرافیک، پرسشنامه کیفیت زندگی لیپاد (LEIPAD) بود. داده‌ها توسط نرم‌افزار SPSS نسخه ۱۸ و آزمون‌های کولموگروف-اسمیرنوف و آزمون‌های آماری آنالیز واریانس یک طرفه و تی مستقل مورد تجزیه ‌و تحلیل قرار گرفت.
یافته‌ها: ۳/۴۳% سالمندان در گروه سنی ۷۰-۶۰ سال بودند، میانگین نمره کیفیت زندگی سالمندان ۱۹/۵۲±۵۵/۳۱ بود. میانگین نمره کیفیت زندگی مردان ۱۷/۰۵±۶۴/۲۶ و زنان ۱۷/۶۴±۴۶/۲۳بود. بین میانگین نمره کیفیت زندگی با جنس و وضعیت اقتصادی ارتباط معنادار وجود داشت (۰/۰۰۱p=)

 نتیجه گیری: مشکلات و چالش‌هایی در گستره‌ی عملکرد مبتنی بر شواهد بخصوص در پرستاری وجود دارد و در بسیاری از حوزه های پرستاری مطالعات محدود است. کمبود مطالعات تجربی و گسترده شواهد حاصل از این مطالعات را تضعیف می‌کند. پیشنهاد می‌گردد پژوهش‌های تجربی و برنامه‌های مطالعاتی کشوری در این زمینه انجام شود.
 

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.