تاثیر تمرینات تداومی و مصرف هم زمان رزوراترول بر سطوح پروتئین های SIRT3 و OGG1 بافت کبد موش های صحرایی نر


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
25 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تاثیر تمرینات تداومی و مصرف هم زمان رزوراترول بر سطوح پروتئین های
SIRT3 و OGG1 بافت کبد موش های صحرایی نر دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تاثیر تمرینات تداومی و مصرف هم زمان رزوراترول بر سطوح پروتئین های
SIRT3 و OGG1 بافت کبد موش های صحرایی نر  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیر تمرینات تداومی و مصرف هم زمان رزوراترول بر سطوح پروتئین های
SIRT3 و OGG1 بافت کبد موش های صحرایی نر،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تاثیر تمرینات تداومی و مصرف هم زمان رزوراترول بر سطوح پروتئین های
SIRT3 و OGG1 بافت کبد موش های صحرایی نر :

تعداد صفحات : ۱۴

مقدمه: سیرتوئین-۳ (­SIRT3)، آنزیم­ های میتوکندریایی را استیل ­زدایی و فعال کرده و با تنظیم اگزو-گوانین گلیکوسیلاز-۱ (­OGG1) در حفظ یکپارچگی میتوکندری و جلوگیری از آپوپتوز ایفای نقش می­ نماید. رزوراترول محرک ­SIRT3 بوده و ورزشکاران از این مکمل به منظور تقویت تمرین بهره می ­برند. در مطالعه حاضر تاثیر تمرین تداومی و مصرف رزوراترول بر سطوح پروتئینی ­SIRT3 و ­OGG1 بافت کبد موش ­های صحرایی نر بررسی شد.
مواد و روش ­ها: ۳۲ سر موش نر به صورت تصـادفی در گروه ­های ۱.کنترل، ۲.رزوراترول، ۳. تمرین تداومی و ۴. تمرین تداومی و رزوراترول تقسـیم شـدند. تمرین تداومی ۶ هفته(۶ روز) با شدت ۸۰ درصد max VO2 روی نوار گردان اجرا گردید. رزوراترول به میزان ۵۰ میلی ­گرم/کیلوگرم وزن بدن/روز توسط گــروه­ های ۲ و ۴ مصرف شد. در انتهای ۶ هفته، حیوانات با ترکیب کتامین-زایلازین بی ­هوش و نمونه کبدی آن ها جهـــت اندازه ­گیری سطوح پروتئینی ­SIRT3 و ­OGG1 به روش الایزا برداشته شد. تحلیل آماری داده­ ها نیز با روش آنوا یک­ طرفه و در سطح معنی­ داری ۰۵/۰ انجام شد.
یافته­ های پژوهش: مصرف رزوراترول موجب افزایش سطوح ­SIRT3 گروه ­های رزوراتول(P=0.01) و تمرین تداومی و مصرف رزوراتول(P=0.0001) و افزایش سطوح ­OGG1 گروه تمرین تداومی و مصرف رزوراتول(P=0.0001) شد؛ اما بر سطح ­OGG1 گروه رزوراتول(P=0.91) تاثیر نداشت. به علاوه، سطح ­SIRT3 و ­OGG1 نیز با افزایش معنی­ داری در گروه تمرین تداومی(P=0.0001) در مقایسه با گروه رزوراتول همراه بود.
بحث و نتیجه­ گیری: احتمالاً ترکیب تمرین تداومی با مصرف مکمل رزوراترول اثر مثبت بیشتری بر شاخص ­های ­SIRT3 و ­OGG1 در مقایسه با تمرین تدوامی یا مصرف مکمل تنها دارند، از این ­رو مصرف این مکمل همراه با تمرین تداومی توصیه می ­شود.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.