بررسی وضعیت بیان و متیلاسیون پروموتر ژن ELF5 در بیماران مبتلا به سرطان پستان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
8 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی وضعیت بیان و متیلاسیون پروموتر ژن ELF5
در بیماران مبتلا به سرطان پستان دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی وضعیت بیان و متیلاسیون پروموتر ژن ELF5
در بیماران مبتلا به سرطان پستان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی وضعیت بیان و متیلاسیون پروموتر ژن ELF5
در بیماران مبتلا به سرطان پستان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی وضعیت بیان و متیلاسیون پروموتر ژن ELF5
در بیماران مبتلا به سرطان پستان :

سال انتشار : ۱۳۹۹

تعداد صفحات : ۱۷

مقدمه: سرطان پستان شایع ترین نوع سرطان در زنان ایرانی است. ژنELF5  به عنوان یک  فاکتور رونویسی از خانوادهETS  می تواند نقش کلیدی در بدخیمی سرطان پستان خصوصاً در زیر گروهbasal-like  و فرم های مقاوم آندوکرینی ایفا نماید. تغییرات متیلاسیون پروموتر ژن، هدف مناسبی جهت اســــتراتژی های درمــانی  محسوب می شود. در مطالعه حاضر فراوانی این پدیده اپیژنتیک و بیان ژن ELF5 و نیز ارتباط آن ها با ویژگی های پاتولوژیکی و بالینی بیماران ایرانی مبتلا به سرطان پستان مورد بررسی قرار گرفت.
مواد و روش ها: در مطالعه حاضر به منظور بررسی متیلاسیون پروموتر ژن ELF5، ۱۳۴ نمونه بافـــتی با استــــفاده از روش  Methylation Specific PCR و جهت بررسی بیان ژن، ۱۶۴ نمونه بافتی توموری و ۱۰ نمونه بافت نرمال پستانی مستخرج از جراحی زیبایی کاهش حجم پستان با استفاده از روش Real-Time RT-PCR مورد بررسی قرار گرفتند.
یافته های پژوهش: داده های حاصل از این پژوهش مبین این امر است که حدود ۷۰ درصد از نمونه های بافت بیماران مبتلا به سرطان پستان در ناحیه پروموتر ژن ELF5 واجد متیلاسیون می باشند. هم چنین کاهش بیان ژن ELF5 با افزایش استیج یا مرحله بیماری، سه گانه منفی بودن و تهاجم ارتباط معناداری را نشان می دهد.
بحث و نتیجه گیری: نتایج حاضر مبین این است که افزایش فراوانی متیلاسیون پروموتر این ژن در بیماران نسبت به بافت های کنترل و ارتباط آن با عوامل موید پروگنوز ضعیف بیماری می تواند به عنوان یک کاندید احتمالی جهت مطالعات بیشتر در جهت تایید نقش زیست نشانگر پیش اگهی ضعیف در سرطان پستان معرفی گردد.
 

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.