تاثیر مکمل رزوراترول در بهبود کبد چرب غیرالکلی: مروری بر مطالعات کارآزمایی بالینی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
7 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تاثیر مکمل رزوراترول در بهبود کبد چرب غیرالکلی: مروری بر مطالعات کارآزمایی بالینی دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تاثیر مکمل رزوراترول در بهبود کبد چرب غیرالکلی: مروری بر مطالعات کارآزمایی بالینی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیر مکمل رزوراترول در بهبود کبد چرب غیرالکلی: مروری بر مطالعات کارآزمایی بالینی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تاثیر مکمل رزوراترول در بهبود کبد چرب غیرالکلی: مروری بر مطالعات کارآزمایی بالینی :

سال انتشار : ۱۳۹۹

تعداد صفحات : ۱۶

کبد چرب غیرالکلی با تجمع پاتولوژیکی چربی در کبد ایجاد  می‌شود و شیوع این اختلال در دنیا ۳۶-۳۵ درصد می‌باشد. شواهد نشان داده‌اند که درمان‌های کمکی از جمله استفاده از ترکیبات آنتی‌اکسیدانی می‌تواند در بهبود کبد چرب غیرالکلی مؤثر باشد. رزوراترول(۳و۵و۴ تری هیدروکسی استیلبین) یک ترکیب پلی فنولیک می‌باشد که خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد. همچنین از طریق مکانیسم‌های دیگر مانند بهبود سطح آنزیم‌های کبدی و استرس اکسیداتیو در بهبود کبد چرب مؤثر می‌باشد. از این رو هدف از این مطالعه مروری، بررسی تأثیر مکمل رزوراترول در کنترل کبد چرب غیرالکلی می‌باشد.
مطالعه حاضر یک مطالعه  مروری سیستماتیک بر کارآزمایی­های بالینی انجام شده که به بررسی نتایج پژوهش‌های انجام‌شده در زمینه ارتباط مکمل یاری رزوراترول و کبد چرب غیرالکلی پرداخته است. مطالعات انجام‌شده از نوع کارآزمایی بالینی مرتبط با اثر دریافت مکمل رزوراترول بر کبد چرب غیرالکلی از پایگاه‌های PubMed، Scopus، ISI وGoogle Scholar بین سال‌های ۲۰۱۸-۲۰۰۰ با کلیدواژه‌های Resveratrol، Fatty Liver، Non-alcoholic Fatty Liver Disease، Nonalcoholic Steatohepatitis،  NAFLD موردبررسی قرار گرفتند.
بین کارآزمایی­های انجام‌شده، اکثر اثرات مثبتی از مکمل یاری رزوراترول بر بهبود علائم کبد چرب غیرالکلی از جمله استرس اکسیداتیو، التهاب، آنزیم‌های کبدی و مقاومت به انسولین نشان می‌دهند. همچنین کاهش محتوی چربی نیز در افراد موردمطالعه دیده شد. بااین‌وجود تعدادی از مطالعات هم نتایج متفاوتی داشته و اثر معنی‌داری از مکمل رزوراترول را نشان نمی‌دهند. رزوراترول می‌تواند اثرات مثبتی در کنترل کبد چرب غیرالکلی داشته باشد ، اما به دلیل ضدونقیض بودن نتایج مطالعات، نیاز به کارآزمایی­های بیشتری در این زمینه می‌باشد.
 

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.